Dressyrövning del 1

Jag har länge letat efter bra och roliga dressyrövningar på internet då min fantasi inte räcker så långt. Gick sedan in på http://dressyr.ifokus.se och hittade en massa tips och övningar som var väldigt intressanta. Jag kan knappt bärga mig tills paddocken är klar och oj som jag längtar/längtat! Tänkte att jag kunde dela med mig att de som jag hitta, de är 3 olika delar. De är samma person som gjort alla delarna!

Dressyrövningar, första delen

På regelbunden basis kommer dressyrövningar av varierande nivåer att publiceras. Detta är första delen, som innehåller övningar från lätt till medelsvår nivå.

Övning36.jpg

Nivå: Lätt.

Förkortningar: A.T = Arbetstrav, Ö.T = Ökad trav.

Beskrivning: Övningen inleds vid pilen.

 

Övning22.jpg

Nivå: Lätt.

Förkortningar: S.V = Skänkelvikning.

Gångart: Trav.

Beskrivning: Övningen påbörjas i nederkant.

 

Övning10.jpg

Nivå: Medelsvår.

Förkortningar: B.G = Byt galopp.

Beskrivning: Övningen påbörjas vid valfri pil, och sker över diagonalerna. Kräver att ekipaget är på sådan nivå att tillräcklig styrka finns, då tempot är samlat.

 

Övning13.jpg

Nivå: Lätt-Medelsvår.

Förkortningar: S.V = Skänkelvikning, / = öppnor, därefter slutor.

Gångart: Trav.

Beskrivning: Övningen inleds vid pilen i nedre högra hörnet. Växelvis skänkelvikning/öppnor övergång till voltspår/slutor, viss rakriktning.


Text:

Jennifer Forsberg




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback