Nu laddar vi om!

Ny blogg, nytt place och nya möjligheter!
(ny bloggdesign kommer om nån vecka)

Mitt namn är Elin och är 15 år, jag rider på en helt fantastisk gård med underbara hästar och helt otrolig miljö! Vart man än rider kan man se små vattenfall, man hör träden susa och vatten som svalkar. Där jag är nu är det nybyggt stall invändigt, ny paddock håller på att byggas och såklart så finns de stora hagar. Mot skolstart så är det tänkt att en ridskola ska starta, det kommer även finnas mycket turridningar.
Denna blogg kommer enbart att handla om hästar och dess träning, kommer finnas en massa tips, hiss&diss, outfit m.m Men alltså bara inriktat på hästar!

Just nu rider jag en skimmel som heter Manadis, en väldigt speciell häst med bestämda kliv. hon kan bli väldigt het i ridningen så därför håller jag på att få henne lugnare om hon ska kunna gå med i verksamheten. Tyvär visar hon bara dåliga tecken. Men jag ska kämpa på med henne.

Trottur, en jätte fin fux med stora och långa ben. En riktig läromästare och en stjärna på att tölta! Väldigt trevlig valack som jag hoppas kunna tävla på snart:)

Erill, en 6årig valack som jag precis börjar lära känna lite mer personligen. Han kommer inte gå med på ridskolan då han är för ung, och lite valpig också men de hör ju till åldern;) Han är super fin kille-helsvart- och jag ser fram emot våran utveckling!
Det är dom hästarna som jag rider regelbundet just nu.
Sen finns de även 3 shettisar som behöver motioneras och vi ska försöka oss på de här med körningen.

Bliki, en tyvär skadad häst men som nu mår lite bättre får vi hoppas. Ska sättas igång lite försiktigt med hopp om förbättrningsvägen!

Finns en hel drös med fler hästar, finns 3 ston som fått föl och två utav stona ska ridas igång dom också senare!

Ja nu vet du lite om vart jag håller hus och får en liten överblick om hur bloggen kommer se ut, hope you like it!





Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback