ridtur&hästgodis!

Otroligt härligt väder för både bra och bråkiga stunder med hästarn;)
Först tog jag in trottur, allt gick bra som vanligt vi hade de bara lite kul i skogen...så idag vart de ingen jobbig dag.

efter de tog de ca 1timme att fånga in Manadis, riktigt dryg va hon idag. Men jag är envisare så har man väl börjat kan man inte sluta förrän man fångat in henne. puttsa på henne och gick en sväng med henne, gjorde lite övningar och hon skötte sig super!

Bliki skrittade jag ut på pricken 30 minuter, han va inge halt alls så nu ska vi väl börja sätta igång honom försiktigt:)
Är såklart super glad för de!

De sista jag gjorde var att rida Erill, han testa mig inte lika mycket idag men ville hela tiden vända och så. Men efter en stund så skötte han sig riktigt bra, jag tänkte att vi kunde galopera upp för en lite längre backe haha och ja de gick väl sådär. Han vingla lite åt höger....massvis åt vänster...höger,vänster,höger x) Haha kanske bäst att vänta med de där och bara galopera på raksträcka eller med små 'kullar' men jag fick ett skratt för dagen! Bland de roligaste jag vart med om.
Hästarna fick även godis vilket var uppskattades mycket;)




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback