busErill!

kände verkligen för att börja rida Erill idag, han var så lugn och snäll... nu när jag tänker efter så var de nog lugnet före stormen ... Han testade mig över gränsen när jag satt upp på honom och skulle rida iväg, vi skulle ABSOLUT inte över bron och jag kände att ju längre tiden gick testo mer irriterad skulle jag bli eftersom de hade gått ett långt tag och han bara vägrade, kasta sig bakåt och skulle trava till stallplan, backa, gick åt sidan så tillslut fick jag bara nog och hoppa av och gick in igen. Vart ännu besviknare på mig själv att jag gick in, men vi skulle nog inte kommit över den där bron hur mycket jag än hade försökt. Så de var bäst så.
Gick in till fölen istället och gosade, och vart så himla glad! Hingsten - alltid vart den skyggaste- han som kom och lukta på min rygg i förrgår men blev biten av hrina så han sprang iväg. Han kom fram till mig och insåg att jag var helt okej, jag satt på huk och gjorde inga hastiga rörelser i början för då vart han rädd och sprang iväg... men han kom alltid tillbaka och skulle lukta och bekanta sig. Han kom gång på gång men denna gång fick jag klia honom på halsen och han skulle lukta och äta på mitt hår, och pussas hela tiden! De va såååå mysigt och jag vart såååå glad, har längtat efter de steget såååå länge känns de som!:D
Red ut på Bliki barbacka sen för att skölja bort min irritation på Erill, vi tölta lite och trava, annars skritta vi bara vilket var hur mysigt som helst:) Jag satt i min egna värld och tänkte rätt mkt^^



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback