Bastmora-Norberg

Efter att ha spenderat natten i Norberg med Fanny hos hennes pappa är jag tillbaka till min älskade dator!
Igår vart de en så sjukt bra dag, vi var några stycken som red hos Lolo i Bastmora. Jag fick en helt underbart fin häst men de va lite jobb med den, vi var allt från några som aldrig ridit förut till de som ridit i några år och vi var väl 3 som var mer vana. Vi red ut och jag,Fanny & Ida fick galopera först före de andra, sedan sista galoppen fick de andra galopera före så kuta jag efter dem sen haha:) Så de vart i början lite ''galopptävling'' mellan oss 3. haha
Den hästen jag hade var väldigt skumpig i tölten, men efter vi galoperat så vart de mycket mycket bättre. Han har svårt att fatta höger galopp så jag fick galoppa själv upp för backen för att försöka få rätt, då hade jag spöt i andra handen och använde de lite på bogen samtidigt som jag hade han ställt åt vänster de gick då bra och han fatta rätt galopp tillslut:)
När vi kom tillbaka snodde jag och Fanny bullar och sprang iväg till skugga och silvra, hälsa på dem lite och blev kvar hos Elisabeth.
Efter de så åkte vi hem till Fannys pappa och blev kvar där över natten. Vi lagade as god mat, thaimat vilket de har mycket utav;) Blev de även idag och sedan körde vi en as liten fyrhjuling... Fanny är livsfarlig.... vi körde ute på åkern och sedan sa hon ''tryck i växeln och gasa men inte fort'' jag gjorde de fast jag stanna till, tröck i växeln och gasa för fullt så hon och jag höll på att välta bak xd haha jag är livfarlig.



» Sanna

Hej jätte fin blogg! Vet inte riktigt vart jag skulle skriva de här men jag har en fråga, hur lägger du upp dina ridpass? asså har du några speciella träningsupplägg för varje häst.

/Sanna

2011-11-05 // 20:27:24
» Elin

Hej! Jag har skrivit ett inlägg om de nu så kan du läsa, vart kanske lite förvirrande men ja...:)

2011-11-05 // 20:36:49

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback