grattis till er som orkar läsa:)

känner för att skriva av mig!
maybeeee come back?
Setat och funderat här i flera veckor om jag ska starta blogg med någon vid samma intresse, och har ju dock några på lager som väntar på svar. Alt. 2: Starta en hemsida- men de finns bara fula designer på de och konstiga mått-.
Alt. 3: Stanna kvar som ensamboende här på islandsteam.blogg.se? Några förslag skulle glädja mig!
Btw, idag anmälde jag mig till maskeradtävling på Forsen... nästan skrattretande då jag aldrig trodde jag skulle göra de. Men de är ju  ett steg fram i livet:-) Kommer göra de för skojjs skull och så får vi se hur de går... haha men vet ju dock inte om jag kommer klä ut mig;) moha!

Evigheter sedan man va på gården, ska väl dit någon/några dag/ar denna vecka... har lärt mig enormt mycket, haha blir as stissig så fort jag pratar/skriver om de... men de va ju så JÄKLA kul. Mycket mycket nyttigt. Fick hantera mycket unghästar vilket jag tyckte va så himla kul, F hade vad vi nu kan säga ''miniklinics'' *stava fel;)* när hon tränade en unghäst från marken så vi följde de hela veckan och fick se är hon sadeltränade och när hon tillslut satt upp för första gången. Sandra fick även äran att göra de dagen efter! Sååå häftigt att se!!!

Sen fanns de ju lite obehagligare scener, som när jag skulle ta spruta på en häst (som kommer från Fagersta också;) ), men fan vad glad jag blev när jag fick de gjort... jag som inte riktigt gillar allt de här med sprutor.. Samma häst har inte mått sådant bra under veckan, tillslut gick F in i såret (nykastrerad) och gröpte ut typ blodbitar och blod som bara låg där och ruttna haha fyfan vad vidrigt de va! De lät om man klämde ut en svamp, och jätte mycket blod. Haha de låter värre än de va, men kan säga att klumpen i halsen fanns där !

En sak som jag har haft problem med är att jag inte vågat vara för bestämd, jag är väldigt lätt och mjuk på handen. Jag fick då rida en häst som heter Atli, en kille jag inte alls tyckte om från början då ''inget'' funka och han var SUPER pigg och jag visste inte hur han fungerade. Vågade inte riktigt ta i honom heller. Dagen därpå fick jag hjälp utav F, och efter de känns jag som en ny liten Elin.. inte lika osäker och vågar vara tillräckligt bestämd, nu vet jag hur jag ska lösa vissa saker också. De va kul och lärorikt, de va även som en helt annan häst. Atli är väldigt tungriden, och ja de märkte man.

En gammal brud på 24 år- Gletta- har semestrat 1½år, men som sätts igång nu. även en häst som kan bli nästan lite het nere på ovalen. Även där fick jag lov att vara bestämd, de var mer '' här ska de vara skritt, halt'' men då vart de typ ''neee vi kör lite till, jag är frisk och pigg nu kör vi!!'' haha och på tal om de så när jag satt på ryggen -red barbacka- så såg hon så rolig ut, hela halsen guppa runt och såg ut som en giraff xd haha!

Lastträningen var även väldigt lärorikt då de inte är min starkaste sida, brukar inte lastträna så ofta faktiskt. Men fick Arradis, en mycket snäll kille som bara går rakt in. Men på vägen fick vi lite tips ''ha alltid hästens huvud pekad mot dig, om den tittar åt något annat håll så kan den dra åt det håller när som helst'' Så vi tränade på de och stanna innan vi gick in i transporten.

''Muta-Havre&Godis- och eftergift är de viktigaste beröm''

ska inte plåga er något mer för er som inte orkar läsa... men för er som orkade läsa... GRATTIS



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback