Lektionsdag- avramling:)

Hade första lektionen på förmiddagen Smilla skulle rida en söt gammal häst och lärde henne grunderna och så. Hon fick träna på sitsen och halt. Det gick super bra för de både.

Efter lunch skulle då Fanny rida Silvra men Skugga kunde inte vara ensam kvar i hagen så även hon fick följa med och Smilla skritta henne till volten. Jag gick brevid Smilla då Elisabeth var med(ägaren) och sa att hon kunde skena så jag var beredd men allt gick bra och vi skrittade runt i paddocken. Dessa hästar har då inte blivit ridna på 5 månader ca så de får ta det lugnt tills de fått bättre kondition. Sen kom E:s son på motorcross så Skugga blev rädd och sprang framför mig så jag han inte ta tag i tygeln, hon bockade och lilla Smilla flög av. Jätte ledsen som hon blev bestämde vi oss för att gå tillbaka och låta Elisabeth rida igång hästarna vilket nog blir bäst för det såg inte så jätte bra ut att t. ex Smilla hoppa upp. Så hade bara en lektion idag med Smilla så nu får vi ladda om med glatt humör tills nästa vecka då rider hon den lite snällare hästen iallafall:) Tyvärr blev det ingen lektion för Fanny men det kommer ju fler gånger.
Båda fick iallafall lära sig att hästar inte är någon leksak, det är inte bara pangpå och man måste vara uppmärksam speciellt på dessa hästar.
Nu ska jag tvätta lite ridkläder inför morgondagen och fick veta att jag skulle ha Gordooon.




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback