Ridpass efter ridpass

Knattegrupp 2 idag, lika livliga som vanligt och lika slöa är jag som vanligt. Så de gick ganska segt men ändå alltid lika kul! De som gick på lektion idag var alla 3 busiga shettisar och Atlas.
Jag red Trottur efter, det var jätte hårt underlag föresten men som tur är har snön inte kommit än. Han var jätte duktig, i tölten så vart de typ tölt galopp i hörnen (igen) men sen fundera jag på hur jag ska göra för att han inte ska göra så, tillslut gick de jätte fint kan nog säg perfekt:)
Traven var jättefin även den. Vi tölta snett igenom, sen körde vi lite ökad tölt på långsidan och trav på kortsidan. Vi tränade även på olika volter rätt mycket och det gick så in i bombens bra, han ställde sig jätte fint och hela han flöt med! Alltid lika stolt över sockerpärlan... ingen aning om vad jag ska tänka/träna på tills nästa gång då det gick jätte bra idag så vi får väl träna som idag och lägga till lite roliga övningar.
Tog in han igen och gav han mat medans jag red Aurora. Alltid lika roligt att rida henne, hon är verkligen så himla härlig. Hon är ganska pigg och springskrittar, när hon gör det så spänner jag mig och ''trycker'' upp mig i sadeln och det leder till en spänd häst, tänkte på det direkt så jag slappnade av och försökte smällta in och då vart de riktig skritt och en lugn miss A. Andra grejen som jag störde mig på så himla mycket var sadeln(arrrrwwwggg!!!) slutade med att jag kasta av den så gick Tore kasta upp mig.... mycket roligare att rida barbacka:-) Red på som vanligt i olika tempon och försökte ställa henne hela tiden då hon ofta blir som en planka, det gick bra och hon gör så himla bra ifrån sig varje gång.
Skulle rida Erill därefter men tiden räckte inte till så busa lite och longerade han tills pappa kom.
Såhär glad & nyfiken är Trottur innan ett ridpass:)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback