storhäst/islandshäst, kom med dina åsikter!

Under mina senaste häst år har jag vart en blandning mellan häst& islandshäst, jag har sett och upplevt de olika skillnaderna och hur de är i beteende. Jag har mycket mer ljusare minnen på islandshäst fronten och fått träffa trevliga människor och hästar, där allt är stilrent och där man inte behöver komma som värsta märkesklädfreaket. Man blir dessutom väl bemött (syftar på sverige då;) ) När jag höll på med storhästar så är de mesta minnena tyvär väldigt dåliga vilket är synd, min praktik var hemsk, folket snäste åt en om man inte kunde något som ''alla borde kunna'' och man blev lätt utskrattat för man inte hade märkeskläder. Det är även en anledning som jag fastnat mer för islandshästar, de har även 4gångarter-skritt,trav,gralopp,tölt- och vissa ar 5gångarter- pass- de är så himla kul, man får även vara med att rida mycket unghäst!
Jag måste dock säga att de flesta märkeskläderna är grymt snygga;-)
Men nu vill jag veta:
Vad rider du för häst och vad är det så bra med den rasen? om du rider storhäst, vad tycker du om islandshästarna? om du rider islandshäst, vad tycker du om storhästarna? Kom med din åsikt, jag vill gärna höra dina uppfattningar!
obs! de jag skrivit är de som jag upplevt och uppfattat de som.

Den första bilden är på mig och Erill (islandshäst) & den andra bilden på mig och Pilo(kallblodstravare)



Jag håller helt med dig, folket är mkt snällare på islandshäst sidan tycker jag också :P

2011-11-13 // 16:29:38
» Elin

Helt rätt:)

2011-11-13 // 20:40:30

:)

2011-11-17 // 18:51:03

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback