Trevligt med jobbarsällis.

Pappa och mamma skulle till västerås idag, så de skjutsade ut mig till stallet medans..
När jag kom dit hade de fått sjukt mycket spån, spån öööööverallt! haha  Så nu var de bara att fylla boxar. Sedan kom en jätte trevlig tjej som heter Rebecka, hon har en sommarstuga i närheten så hon kommer till stugan ibland på helgerna. Hon kom iallafall idag och fick jobba med mig för att få följa med på en ridtur. Vi flyttade spånhögar och mockade hagarna, valack hagen fick vi slita med rätt mycket... bajsmaskiner:p
Sedan tog vi in Aurora och Pilo, de fick stå inne ett tag medans vi åt. När vi va klara så skulle hon rida Aurora och jag Pilo, så vi fixa de och red en sväng... De va rätt kul för jag fick lära R rätt så mycket, från sadling m.m och i ridningen:-)
Pilo tyckte de va jätte roligt att få röra på sig, han körde några bockningar innan galoppen och nästa galopp kom han in automatiskt utan några bockningar. De är så himla kul att se att han verkligen tycker de är kul, han är så söt<3
För R och Aurora gick de också bra, tyckte de va duktiga och såklart gav jag de en massa tips, höhö;)))
Härligt att rida ut i de här vädret, de va varken kallt eller för varmt!
När mamma och pappa kom till stallet plockade pappa upp en hög med pengar, då hade en tant kört in i de... De fick typ alla hennes pengar hon hade på kontot ,sen skulle hon föra över mer pengar. cashing haha!

Så de blev än jobbar dag, men mycket rolig dag i stallet. Hästarna var så HIMLA duktiga!!! och de var ju ett tag sen man red med någon, så de var också kul. Och samtidigt fick jag lära henne en massa saker, vilket också var sjukt kul så som sagt så var allt awsome!:-)))



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback