Tuffa tag...elller?

Efter en lååååååång eftermiddag/kväll i stallet, förberedar jag mig för ett inlägg i min underbara blogg. Då bemöts man utav en massa kommentarer, blir så glad de är alltid lika kul varje gång att läsa:)
Idag skulle de bli långa timmar i stallet, min hem skjuts skulle inte komma förrän halv 9 så då var de bara att sätta igång och roa sig...
Börjar med att mocka och fixa vatten,hö och ja de dagliga. Hade en massa timmar över så började göra rent två boxar, resten tar jag nån annan dag. Eftersom jag bokstavligen hatar spindelnät och damm så var de tuffa tag att göra rent boxarna... Tyvär inget nobelpris än;)
Fixade och donade.
Vid 7, halv 8 tiden skulle jag rida för Frida och de gick kanonbra i början är faktiskt lite stolt när de gick så bra och jag var ju rätt bestämd också alltså ett litet steg nämre att bli en riktig hårding.
Orkar inte beskriva i detalj. gav tjockishagen kvällshöt.
Mot slutet gick inget så bra, de gick bättre då och då, och sämre och sämre mot slutet. Men blev uppläxad av F att de inte finns nått som inte går! Så jag fick stå ut och göra om och göra om och göra om, och eftersom Erill är en unghäst och är rätt bestämd, envis och busig så hamnade allt på noll så vi gjorde övningarna i skritt istället för trav.
Det är bra att bloggen finns, då tänker jag mer på vad jag kan förbättra och vad som gick fel. Men jag har bestämt mig för att lyssna mer på F, då kanske de funkar bättre:p Är mycket nöjd nu i efterhand, även fast de sjönk i slutet.
att förbättra mitt självförtroende, bestämdhet m.m är ett måste, för jag har en arg gås på gården som aldrig aldrig aldrig aldrig tänker ge upp, så de är nog bäst så... annars får man väl en näbb i baken:p *asg* Eller vad säger du Frida?

Tänkte föressten lägga upp före och efter bilder på stalle, paddocken m.m för nu är allt typ klart, bara en dörr som ska bli klart. De har blivit en mycket mycket mycket stor förändring. Tänk, när jag kom till gården så var den där jordplätten som nu är en paddock, de var bara en gräsplätt där;)






Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback