dagen blev toppen!

Idag känner jag mig så himla glad! Hade studiedag så vart en heldag i stallet...
När jag kom dit skulle Frida rida Erill, så jag satte mig och glodde på... allt såg så lätt ut när hon rider Erill, han verkar lyssna och ja de ser bara enkelt ut. När jag rider på honom så kan de bli en riktig kalabalik kamp:p Men som F sa, nu vet jag ju att inget är omöjligt!;)
Efter så gjorde jag mitt, packa hö m.m kollade några minuter när F red Atlas innan jag tog in Pilo. Orkade inte rida i paddocken så red ut en sväng, Mr. P va duktig pålle idag! Traven gick galant och eftersom han är en travare så travade vi lite fortare en gång och jävlar vad de gick undan haha. I galoppen så vart det några bockningar och ståhej men är så van vid de nu att jag knappt tänker på de, han slutar så fort man säger eller visar att det är fel.
De roliga med Pilo är att ena stunden så är han väldigt uppmärksam om allt som händer i skogen men sen andra stunden så är allt som bortblåst, han inser nog att jag varken bryr mig eller ibland märker de;)
btw så tog de ett tag att fånga in Pilo från hagen, han försökte hela tiden gömma sig bland de andra hästarna och gick hela tiden runt för att få sig några tuggor med hö. Haha de roliga är att han är den största i hagen eftersom han inte är islandshäst, så de gick väl sådär med att gömma sig;)
Sen red jag Aurora, bestämde mig även denna gång för att bara ha kul och rida ut. Red på en utav mina favoritvägar vilket är en jättelång väg med enbart sand.. Man skulle nästan ha på film när jag kommer där i galopp i sanden, haha så vackert är de eller vackert och vackert de är ju sand men de är rätt fränt ändå *asg*

Den vägen tog jag iallafall och satt och tänkte väldigt mycket för mig själv under sandridningens gång över hur Aurora kommer se ut när kulmagen försvunnit... då kan vi snacka vacker, tror jag... Men de gick rätt bra hela vägen, tyckte hon va väldigt pigg i traven och kom då och då in i galopp så då bromsa jag in henne och börja om, gjorde halvhalter för att de inte skulle bli typ en blandning utav tölt eller för att de skulle bli galopp och de gick jätte bra. De funkade ju så kan man säga att Elin börjar tänka igen?;p Men är jätte nöjd med både Pilo & Aurora!
När jag stod och mockade i lösdriften fråga Frida om jag ville gå på ''carro kursen'' med Erill, jag tänkte bara '' är hon galen, klart jag säger JAAA'' as grymt att jag får va med och delta har gått runt och skrattar hela kvällen!
Vet inte riktigt vad allt kommer gå ut på men de visar väl sig..:)
från http://kungaskogen.com/ hemsida -lite om de alltså- Carolina Grudin, jätte duktig NH -Natural Horsemanship- instruktör som utbildat sig för John Moore i Usa.
Eller ja, de stod innan på hemsidan.

Men jag är så grymt taggad, de kommer ~förhopningsvis~bli jättekul! TACK FRIDA<3





Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback