Barbacka på Gordon- Forsen

Ikväll var det Forsen som gällde, vi hade barbacka ridning och jag red Gordon. Vart mycket travarbete, och jag märkte hur ovanligt svårt det var att slappna av, haha han var lite skumpig så höll på att trilla av flertal gånger. Men gjorde dock inte de;)
Vi travade på fyrkantsspåret, sedan skulle man skritta 5 steg på mitten av långsidorna, göra en liten volt nere vid C och sedan en stor volt vid A där man fick trava över bommar.
Sen skulle vi komma in i en bra trav och galopera på ena långsidorna, ibland var det svårt att få en bra galopp men när det väl gick, så gick det bra:) Vi avlsutade med att galopera på ovalbanan, där skulle jag galopera på långsidorna och på kortsidorna med hjälp av endast rösten få ned honom i trav.

Imorgon vaknar man tidigt, blir hämtad av snälla Minna & Emily, som låter mig "lifta" med dem till Forsen. Hjälper nog till där, sedan blir det ryktartävling, och lite annat under dagen:)

Pappa som tog ett smygkort;)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback