Måndag, Forsen

Måndag, vilket betyder att det var Forsen som gällde ikväll. Vi skulle ha hoppning och jag fick Atli, var lite fundersam först men tänkte sen bara på allt positiva! Det var jätte roligt att rida, börjar bli mer van att rida andra hästar än bara Rodi, och speciellt motsatt mot vad Rodi är. Atli är lite tungriden och kan ibland vara lite seg, man måste driva, hålla i gång han och verkligen rida vilket förövrigt kändes i kroppen! Kommer inte ihåg allt vi gjorde men försöker så gott jag kan att förklara...
Vi travade på fyrkantsspåret, sedan skulle vi skritta på Fridas "kommando" 5 steg och sedan trava igen. Och så skulle vi trava(& galopera) 10 steg i 2-punktssits och trava vanligt, sen när F sa igen så gjorde vi samma sak, trava 10 steg i 2-punkt.Vi värmde upp både häst och ryttare;) Vi travade på långsidorna, och skrittade på kortsidorna. När vi travade så skulle från början rida lätt, och sedan stod vi upp en gång satt två, efter det gjorde vi tvärtom alltså stod två och satt en.
F hade ställt upp hindrerna siksak ungefär, men massa roliga hinder. Först skulle vi komma fram i galopp, och hoppa över dem blåa stora dunkarna.

När vi skulle hoppa hela banan så vart Atli mer och mer "trött", han tyckte det nog var lika jobbigt som mig. Man var tvungen att driva extra för att hela tiden hålla igång honom, men jag envisades med att inte ha spö på honom... men det gick bra ändå:) Man kom först från H, mot hindret med sockerbitar och en bom över, hamnar i höger varv och rider som en halvmånde från B mot E och galoperar mot dem blåa dunkarna, hamnar i vänster varv och från H hoppar man över ett kryss, gör halvmånen igen och kommer på ett annat kryss.

Var jätte kul, Atli var mycket roligare att rida nu när jag kan vara mer bestämd;)




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback