Hunnit med en hel del:)

Vilken rolig dag det har vart, dock har vädret vart helvilt.
Mockade och gjorde iordning allt, tog in Rodi och red honom i paddocken. Hade glidpadden på idag och det vart hur bra som helst, den kommer användas väl:) Vi fokuserade på traven, sen lösgörande övningar. Han blev lite förvirrad ibland så när vi skulle göra halt började han rygga eller göra skänkelvikning, efter många om och men förstod han att vi skulle stanna. Måste vara tydligare tror jag, han brukar aldrig bli så förvirrad hehe.
Det var ganska bra underlag på vissa ställen så på ena långsidan provade vi och tölta, vi tölta i kort tempo vilket gick ovanligt bra. Är hur nöjd som helst, och Rodi är så gullig dagar som dessa när han bara vill pussas då han vet att han får mycket pussar och beröm tillbaka:)
Efter de tog jag in Dimma, jag och Jonna skrittade ut och jag red med ridgjorden. Jag har väldigt mycket att tänka på när jag skrittar på Dimma men just nu känns det som att det går bra, har fått tips från både Eva & Jonna. Hon fick lite fart i baken när hundarna som svischandes förbi i full fart, men annars var hon lugn och skrittade på.
Sen hämtade jag Pjalfi, han är en riktigt go kille i hanteringen. Borstade honom, drog på mig hjälm och sen var vi i lilla paddocken medans E och B kollade på. Skulle longera honom, aldrig gjort det förr med honom så visste inte hur han va. I början förstod han inte riktigt vad jag ville, då kom E och gav mig tips och provade. Sedan longerade jag honom och varje gång han försökte vända sig in mot mig var jag på, annars backade han bara och jag var tvungen att försöka driva bakom skänkeln. Han skulle vara ställd inåt eller rak, annars kan det hända att han vänder om. Men det gick jätte bra så det ska vi fortsätta med, nästa gång ska vi lägga till lite markövningar så som flytta bak& framdel och rygga.


Hejdu;)



ska vi göra bloglovin och länkbyte kanske?:)

2012-04-02 // 18:55:22

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback