Riktigt kul dag!

Var på påskritt med stallgänget idag, jag red på Dimma med ridgjorden. Hon var ganska pigg i början men sen gick hon "i sin egna lilla värld" eller takt kan vi säga, och det gick inte fort. Men var skönt att bara skritta, prata och njuta av solen!
När vi kom tillbaka släppte jag ut henne i hagen, sen fick jag provrida Pjalfi innan D skulle sadla av henne. Först så trippade han lite och ville helt bestämma själv, så jag fick försöka vara ännu bestämdare. Vi gjorde volter och mycket halt så han fick tänka -eller åtminstonde försöka- på det han håller på med. Känner mig fortfarande inte helt redo att klara av honom "själv", alltså rida i paddocken utan tillsyn men vi tar det i den takt som kommer! Det är viktigt att det känns bra.

Sen tog jag in världens finaste Rodi, som stod och väntade vid grinden. Han såg ut som ett frågetecken och undrade varför jag inte hade hämtat honom, han är van vid att jag hämtar honom på förmiddan på helgerna men nu red jag på en massa andra hästar. Haha, han blev i allafall så mycket gladare är jag borstade, gjorde en liten fläta i svansen och gav han all uppmärksamhet. Dagens schabrak fick bli svart med silvrig kant, han är sååå fin i det!
Vi red i paddocken och Rodi var helt överpigg, han hade så mycket energi så han fick springa av sig. Det behöver han när han är sådär för då tänker han bara tölt och galopp. I traven gick det fort, han brumma på men när han fått göra sig av med lite energi så vart den jätte fin, han har riktigt fin trav. Eftersom han var så taggad fick han tölta i paddocken idag, som han inte gjort på länge då underlaget vart mjukt och dåligt, men idag var det faktiskt ganska bra och han fick en sån fin tölt. Satt nästan och bara log för det gick så undebrart bra.
Innan jag släppte ut honom i hagen så stod vi och halvsov mot varandra i solen, älskar varma hästar och deras gosiga päls!
Rodi♥♥

En bild på Stjörnudis i hagen.


» Maria

Frågestund på bloggen! Passa på och fråga och vi svarar i ett videoinlägg. Ha det bra!

2012-04-07 // 23:47:45

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback