Elin & Rodi- från början till nu.

Elin & Rodi- från början till nu.
 
Sommaren 2010 red jag ett 5-gångs sto Snerra från Musö på Karsbo Gård, hon skulle sättas igång igen efter 2 år av vila då hon fått två föl Oskádis & Inri. När hon sedan skulle säljas började jag rida både Snerra och lilla Rodi frá Holbakai, fux med stjärn, en grabb som stod ut i mängden med sitt charm. Jag delade Rodi med en annan tjej, så när Snerra tillslut med såld red jag endast honom. Den andra tjejen ville ha honom " som sin egna " så hon och hennes familj tog honom på foder. Varje vecka red jag lektion för Elin Vidberg som äger Rodi och några andra dagar i veckan tränade jag på det vi gjorde på lektionerna, så vart som en "läxa" till varje vecka. Lärde mig otroligt mycket på Rodi som är en riktig läromästare. 
 
 
Rodi var den enda hästen som jag kände att jag verkligen saknade, jag menar, hästar kom och åkte hur som på många ställen så man lärde sig efter det att hästar inte stannar för evigt. Rodi var på lite äventyr och det tog inte lång tid innan han kom hem från fodervärden, men då åkte han iväg till Wången istället(tror jag det var). Sen var han hemma ett bra tag, och förra året skulle jag börja rida honom men hittade då ett annat ställe där jag fick en stor möjlighet för ridningen och framtiden. Tog den, tyvärr visade sig vara tvärt om och jag mådde väldigt dåligt under den tiden. Såg att Rodi fortfarande var hemma och högg direkt, aldrig saknat han så mycket kändes det som! 
 
Då var det vinter, och hade blivit " varnad " att han var en helt annan häst då, full med energi och väldigt väldigt pigg.  Tyckte han var lite för pigg för mig och i galoppen tog han dem första gångerna "skensprång" innan man kom i balans vill säga, men jag hade bra koll och kontroll på de så han gjorde inte så efter bara några gånger även fast han tyckte det var kul:) Tog ett bra tag innan jag och Rodi hittade varandra, har inte vart ett smärtfritt förhållande vi haft haha lite humor i det hela;) Minns när det var halv snöstorm och djupsnö, skulle ut och hämta han i hagen, tog 2½ timme innan jag fick in han och dem har stor hage med bäck så man fick springa upp och ned ( eller snarare pölsa igenom) och vissa gånger fick jag inte tag på han alls. I ridningen var det mest att lära känna honom och åka runt lite, för att känna hur han fungerade på bästa sätt och så fick vi anpassa oss efter varandra,
 
Började väldigt sakta att rida mer ordentligt och ridpass där han fick jobba lite mer. Skulle aldrig kunna ställa höga krav på honom, tycker INTE om ordet krav, låter som man måste tvinga fram något. Hade inte ens mål med Rodi, utan tog det som det kom. Helt plötsligt var det sommar 2012 och vi började "banta" Rodi, nu är han mycket finare i hela kroppen och vi har utv. så enormt mycket. Hade inte ens kunnat drömt om att vi ska rida och hoppa i HALSRING efter bara några månader, hade aldrig ens tänkt på att det var möjligt på den här hästen då det krävs så mycket förtroende. 
 
Vi var med på omslagsbild för tidningen Islandshästen, vilket var jätte kul och stort för oss. Inte alla som får vara de, så det var kul:) Jag & Rodi var med och tävlade mot C-ponnysar i OS för skolan, skit kul även fast det blev en massa gångarter igenom hela banan haha. Vi tävlade på Járnhestur Vår i T5 & V5, dessvärre gick V5:an inge bra men i T5 så låg vi etta i A-finalen men kom sedan 2:a på finalen. Var så sjukt nöjd, endå våran första tävling ihop och vi kommer 2:a. 
Lag- SM uttagning på Forsen var det även och sedan åkte vi iväg väldigt mycket på lag träningar på Forsen och hos vår ledare Tess i Götarsvik.I Torsdags bar det av till Göteborg för att på Fredag tävla lag SM, vi kom på en 3:dje plats i T5:an och 5platsi FS3. Laget kom dock inge bra placering med var så sjukt nöjd att jag och Rodi kom inom top 5, det var det vi hade som "mål". Hade sååå kul!
 
Sen har det ju hänt massa andra bra saker också, kommer inte ihåg allt men ja det var typ de. Efter en as bra resa så tar snart jag och Rodi en "paus" ifrån varandra då jag flyttar till Jämtland för att plugga, känns jobbigt. Kommer sakna skrutten!
 
En massa bilder på mig och Rodi♥
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback