En vanlig dag typ.

Today är det en sån dag då man får veta att man lever. Började dagen klockan 6 i stallet för att ha jour med island. Halv 9 hade vi naturbruk fram till klockan 12 med fika som vanligt där emellan. Efter lunch tog vi in passhästarna och lunchade dem, Blika har stått inne hela fm, och antagligen hela em nu också dårå. Det hon hade var hålvägg så dem har skärt upp hennes hov, hovis kollade den idag och det verkar se bra ut då hon inte har något bandage eller nått:)
 
Nu på em hade vi körning, jag och Amanda hade ett litet gotlandsruss(tror vi det va) som kallar för Myran men heter något väldigt konstigt. Vi hade sån här vagn där man kan sitta två i, värsta proffsen som gled runt travbanan;)
Tog längre tid att sela hästen än vad det gjorde att köra den kändes det som, kan dock säga att vi kunde sela helt själva med dock lite hjälp när man skulle vira runt...dem där sakerna.
 
När vi kört klart gick vi till passhästarna för att borsta och fixa dem, vi har varje dag mellan en viss tid då vi Måste ta hand om våran p-häst:) Inte nog med att man är så mör i kroppen efter allt så gymmade jag och Amanda efteråt i ca 1 timme. Cyklade typ 30 minuter, gjorde rygglyft med 15&20kilo, benpress/lyft eller vad det heter, och så plankan. Känner att jag kommer vara väldigt trött imorgon.. mer än trött. Då blir det ingen ridning eller körning, för då blir det den enda "normala" dagen i veckan där vi har lektioner fram till kl 16:00, wihooo....
Min p- häst Blika:)Jag och Amanda körde Myran på travbanan idag:) dem har inte blivit körda sen i maj så lite tjocka var dem^^



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback