love you once love you still always have always will♥

Vår start tillsammans samt skillnadsbilder!
 
Första gången jag såg dig, första gången jag satt på dig, så visste jag att våran resa skulle bli lång. Året var 2010, det var sommar och en väldigt solig sommar. Snerra ( min medryttarhäst) skulle snart bli såld så jag red på denna roliga, charmiga och vackra fux tillsammans med en annan tjej. Snerra blev såld, jag red denna häst ett tag. Rodi frá Holabaki var hans namn, jag var mycket stolt över att kalla honom bäst. Under hela sommaren red jag varje vecka lektion på antingen Snerra, eller Rodi vilket blev tillslut bara Rodi- den vackra fuxen som han var och är i mina ögon. Några veckor gick och den andra tjejen ville ha honom "för sig själv", så han åkte iväg på foder och lämnade efter sig en mycket liten och ledsen tjej, nämligen mig. Åkte fram och tillbaka mellan islandshäst och storhäst, tillslut hamna jag bland islandshästarna och kände hur starkt band jag kände för dem " det är det här jag vill och SKA hålla på med, det är det här som är mitt liv". 
 
I vintras ( början av året) läste jag att Rodi var hemma, pigg och glad. Vart överlycklig vilket ledde till att jag och Eva ( hon och Elin V äger honom dem äger gården och är mamma- dotter) bestämde för att det är klart jag ska börja rida honom, det hade han bara blivit glad av. Hade aldrig ridit hästen på vintern, var en HELT annorlunda häst med power, go, speed, wrooom och ja allt man kan förklara för snabbhet. Tänkte aldrig släppa honom igen, ALDRIG. så jag fortsatte att rida honom och fick lära mig att vara bestämt, och ja allt mellan himmel och jord. Han är lite speciell, svårfångad- tog 2½timme en gång när jag skulle hämta han, sprang i djupsnö- lättstressad, och det här med att ha svårt för att lita på människor. Behandlade honom som han vore min egen, borstade han i början längre än vad jag red kan jag säga. Hade inga tankar på att några månader efter skulle vara helt olikt sig.
 
Vi hade mycket motgångar, kanske mer motgångar än framgångar i en period men det lärde mig att hitta felen jag gjorde, och göra dem rätt. La MYCKET tid åt att bara umgås med honom, träna från marken och bara rida och ha kul, allt jag ville var att han skulle tycka om mig, respektera mig och lita på mig. Han är en sån fin häst men jag ser ofta i hans ansiktsutryck hur han tänker, haha lät lite fel men ah. 
 
Idag har vi gjort saker som vi innan inte ens kunnat drömma om, och vi litar på varandra så mycket. Han är min andra halva, och skälet till att fortsätta vara så stark inom ridningen, han är mitt liv känns det som, skulle aldrig låta han försvinna ifrån mig. Det är STORT för oss att rida i repgrimma, showa runt, hämta han i hagen, rida och hoppa i enbart halsring, DET ÄR STORT! Han har blivit så fin i pälsen, om magen, om hovarna ja hela han är vacker i mina ögon. Han är gammal, och kanske inte den snyggaste hästen Du sett. Men för mig är han den vackraste, tuffaste, och underbaraste hästen jag vet just för att han är så gammal and keep going strong, aldrig setat på en sån gammal häst som verkligen kämpat och gjort ALLT för sin ryttre. 
Elin♥Rodi, för alltid och längre än så. Troligen det enda löftet jag kommer hålla hårt!
 
Här kommer VINTER, VÅR och SOMMAR bilder 2 st på varje, ser ni någon skillnad på både oss och ridningen?;)
 
VINTER 2012
http://rodiocchaska.blogg.se/
- som sagt, den som inte får se mig och Rodi glada... måste ha gjort något riktigt dumt;) Vi är ju värsta glada tomtarna ju:-)

VÅR 2012
 
SOMMAR 2012
 
 
 
 
 
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback