Första gången jag går ut med det- ett ord kan göra stor skillnad

Hej, mitt namn är som ni kanske redan vet Elin och har för nån månad sen fyllt 16 år. Jag bor egentligen i Västmanland med min familj men har sedan skolstart flyttat hemifrån till Jämtland, här pluggar jag på det som tidigare hette Travskolan Wången ( numera WångenAB) inriktning island. Min blogg är ett ställe där jag kan dela med mig utav saker, där folk oftast inte vet hur jag igentligen är eller känner. Här visar jag oftast allt positivt och beskriver allt som ett "äventyr" samt min passion för hästar. 
 
För mig är det här första gången jag skriver ut vad jag gått igenom, alla behöver inte få veta allt men idag känns det som rätt tillfälle och efter så många- såå många år.. känns det som att jag nu är redo att dela med mig utav en del av min historia.  Det är inte många 16 åringar som vart med om saker jag upplevt under mitt 16:åriga liv. Om jag bara kunde hjälpa en person att våga ta steget ut, så kanske man kan hjälpa flera. Och om vi kunde vara flera som säger ifrån bland annat mobbning, lär oss stå på egna ben, hjälper varandra så är det en bit på vägen... för allt det jag skriver om kommer nog tyvärr aldrig att försvinna i dagens samhälle. 
 
Allt började i lågstadiet, jag var en utav säkert miljontals barn i världen som blev mobbad. Dag ut och dag in, mycket samtal och möten hos bland annat BUP, när man är så pass liten när man får höra ord man igentligen inte ska veta då så sätter det sina spår. Jag fick höra vilken Hora jag var, äcklig, ful, tjock och allt möjligt. På den tiden visste jag knappt vad hora betydde men det skärde så djupt i en liten unges hjärta. 
 
På fritiden sysselsatte jag mig med alla möjliga olika sorters sporter för att få bort allt i huvudet och för stunden känna att jag var bra på något och att jag faktiskt inte var allt det dem sa, jag ville hela tiden springa och röra på mig eftersom jag kände mig tjock- även fast jag vägde mindre än vad jag skulle. 
 
Åren gick och i mellanstadiet ledde det till mer ord, mer hat, dem hotade och började sparka, slå och spotta på mig. Men INGEN gjorde något, hur mycket min familj än försökte hjälpa mig, så hjälpte INGEN mig förrän det var försent. När jag började 5:e klass var det första gången jag blev misshandlad ordentligt, kommer aldrig glömma den gången, jag blev misshandlad bara några veckor innan jag blivit jagad av en full gubbe till skolan. Blåmärkerna gick inte att dölja och allt ledde till polisanmälning, jag trodde att allt skulle bli bra men de fortsätta mala på och allt blev ännu värre. Jag blev hotad med kniv och "folk" skrev att jag skulle få en plågsam död. Veckan efter misshandeln blev personen som gjort detta mot mig arg på min syster och kastade ett pingisracket mot hennes huvud, min systers kompis fick en reflex och tog upp handen så hon inte skulle få den i skallen... olckligtvis bröt hon några fingrar och paniken bara kröp fram ju  längre tiden gick.
 
Jag hade folk utanför min port när jag då bodde i lägenheten, dem stod där så jag inte kunde komma någonstans utan fick gå hemma. Gick jag ut försökte dem kasta ägg eller vatten på mig, skrek vilken hora jag var. Hur kan en sån liten tjej som jag var då- vara värd dessa ord? Jag var arg, ledsen, besviken, vad gjorde jag för fel, var jag värd att leva? Många tankar om hur jag skulle dö gick omkring " om inte jag tar självmord så kommer det sluta med att dem sparkarsönder mig" jag gick i 5:e klass och hade sådana tankar! 
 
I mitten utav 5:e klass samlade ett gäng killar ihop sig och väntade tills alla hade gått hem, där stod jag med mina "kompisar" som LÄMNADE mig kvar att bli sparkad, slagen, spottad på, som dunkade mitt huvud i väggen, sparkade på mitt huvud och fick höra hur pyrt till jag låg som hade skvallrat om allt. Det lugnade ner sig när dem flesta fick flytta till fosterfamilj eller liknande, men för min del stupade det ännu mer.. jag började umgås med ännu dåligare umgänge, började snatta, och gjorde väldigt dumma saker. Min framtid såg ut som ett helvete. 
 
När jag började i 7:an träffade jag vänner som hjälpte mig att hitta dit jag är idag, hade en otroligt bra klass som stöttade så otroligt! Jag lämnade det dåliga umgänge och började hitta min väg i livet, hela högstadiet var det bästa jag vart med om. Jag kände mig fri- och accepterad för den jag är, redo att göra saker jag innan inte vågat.
 
Nu är jag 16år, går första terminen på gymnasiet, flyttat ca 60 mil hemifrån upp i landet- klarar mig själv och älskar att äventyra. Verkade som jag hittat rätt, men återigen återkommer problem från tidigare, saker som folk säger, tar jag såhårt från tidigare att jag ibland bara bryter ihop. Jag fortsätter att vara stark, försöker leva med allt varje dag. 
 
Till er som gått igenom liknande som jag, försök hitta en väg ut, försök vilja och hur osäker du än är- hitta din passion i livet. Hästarna har hjälpt mig så OTROLIGT mycket, en knuff i rätt riktning. Gör något bra utav ditt liv medans du kan, en vacker dag står du där med allt du önskat medans det "coola" gänget har inget. Be strong och lita på att det hjälper att prata med någon<3 
"Jag kommer leva med det här i resten utav mitt liv, men försöker glömma det som hänt så ofta som möjligt. Det påverkar mig varje dag, och när folk säger saker vill jag bara försvinna. Jag försöker ofta ha ett leende på läpparna, men ibland går det bara inte.. hästarna är en stor del utav mitt liv och skäl till att fortsätta kämpa för det positiva"
 


Älskar dig <3 du har gjort något fantastiskt av ditt liv. Du ska vara stolt över den du är.
Kramas

2012-12-04 // 22:35:00

<3<3<3 Fina o starka du/kram

2012-12-04 // 22:49:57

Otroligt starkt gjort utav dig! Ingenting man kan tro har hänt när man träffar dig idag! En så otroligt go, glad och energirik tjej, du har kommit långt måste jag säga!:)

2012-12-04 // 23:06:07

Bästa Elin! Du är så otroligt stark!!<3 Det skulle man absolut INTE kunna tro att det har hänt dig, men dom där är bara avundsjuka på hur OTROLIGT FIN och GULLIG du är! Usch, tyvärr så finns det människor till allt...

Vi hörs sen om det dära på jullovet!
Kram på dig! Om du vill snacka så är det bara att höra av dig, lyssnar gärna på dig!

2012-12-04 // 23:20:21

Herregud vad tagen jag blev av dina ord... Att du genomgått detta, wow. Jag fattar inte att du har klarat dig, att du orkar stå på dina ben idag. Jag skulle förfan själv bara falla ihop och vilja dö. Visst, tanken på självmord har känns ganska bra hos mig, för att jag blivit mobbad, men det är ingenting jämfört med det du gått igenom. Jag tycker så himla synd om dig samtidigt som jag avundas din styrka.
Stay Strong <3

Kram
Moa

2012-12-05 // 12:31:24
» Fanny

Kom ihåg vad jag sa, lita på dig själv och tänk inte så mycket på det som har hänt, jag älskar dig syster ! <3

2012-12-05 // 22:40:22

Åh, styrkekramar till dig! Blev också mobbad när jag var liten, men inte i den där graden. Helt sjukt hur långt det kan gå :(

2012-12-20 // 11:02:32

Så fruktansvärt. ingen ska behöva gå igenom det du har gått igenom. Tyvärr är det många fler med dig och många fler kommer det bli .. Så tragiskt! Skönt att du har tagit dig ur och kunnat gått vidare även om spåren alltid kommer sitta kvar. Du är stark! :)

2012-12-20 // 11:05:35
» Lee

Du ska veta att du är en otroligt stark och inspirerande person för många. Dem som mobbade dig och misshandlade dig är ett stort bevis på svaga människor. Dem kan lika bra sätta en skylt i pannan där där det står "jag misslyckades med mitt lic redan i lågstadiet, och juste jag faller för grupptryck".
Riktigt bra gjort av dig att du hittade tillbaka igen, och kunde hitta dig själv.
All lycka till dig fina du! <3

2012-12-20 // 11:22:11
» nora

fint skrivet!!<3 du är den starkaste tjejen EVER!

2012-12-20 // 11:23:13
» Tua

Fan va elakt. Jag hatar mobbning. Men du är sjuuukt starkt som klarat dig igenom detta, och vågar till och med skriva ur det på din blogg. Fantastiskt tjejen!

2012-12-20 // 11:26:17

You go girl! <3

2012-12-20 // 11:30:00
» Linn

Detta är första gången jag klickar mig in på din blogg och när jag såg filmerna du gjort och lagt upp i ett inlägg här under så blev jag så otroligt imponerad! Vilket otroligt starkt band ni byggt upp tillsammans, du och ponnyn. Det syns verkligen hur bra han/hon litar på dig och det syns vilket jobb du lagt ner på träning!
När jag sedan läste detta inlägget så trodde jag inte att det var sant, varför skulle du varit mobbad? Jag kunde liksom inte se det framför mig. Det är så tråkigt när sådant här händer och jag blir så ledsen utav det. Du har varit otroligt stark och jag hoppas att du mår bra! Kram till dig!

2012-12-20 // 11:44:24

Styrke kramar!

2012-12-20 // 11:45:55
» Vilma

Åh blev så himla tagen av din fina text! Tänkt på att länna detta bakom dig och fortsätt som en bra och stark människa! Lycka till med livet <3

Kram ❤❤❤❤❤

2012-12-20 // 12:02:15

Sjukt starkt av dig!

2012-12-20 // 12:21:42

Jag blev rent ut sagt riktigt tagen av dina ord. Wow, du är verkligen otroligt bra på att beskriva känslor och formulera dig. Jag har själv blivit ganska hårt mobbad i 1-3 men det löste sig. Blev slagen varje dag, ner brottad och var full av blåmärken. Jag grät varje dag jag kom hem. Min lärare brydde sig inte ett skit. Jag hade självmords tankar jag också. Skärde mig i armar, ben och hals. Har fortfarande något märke kvar.
Jag hoppas du mår bra idag och du ska veta hur stark man blir av sånt här. Nu för tiden är jag SJUKT stark och står verkligen upp för mig själv. Att vara mobbad är inte lätt, men ändå är jag glad för det då jag är stark nu.
Jag önskar dig all lycka i framtiden och hoppas du mår bra i fortsättningen. Bry dig inte om vad folk säger om dig, dem är bara avundsjuka för att du är så fantastisk. Haters gonna hate. Det bästa sättet att ta död på dem är att le, för det krossar dem. Jag tror på dig och du ska veta att du är otroligt vacker.
Be strong.
Från en syster till en annan.

2012-12-20 // 12:27:06
» Ida

Kan säga att jag vet hur det är att bli mobbad, dock i mycket lindrigare grad, men vad som än händer, GLÖM INTE det.. Du kan vara till hjälp för andra som blivit mobbade! Vacker människa, vacker vän! Kämpa på och bli vad du vill Elin :)

2012-12-20 // 12:28:57

Stark är ordet för dig! Super bra & vågat gjort av dig att du skrev det här inlägget. Att berätta sånt är inte lätt. Personer som är/var i samma situation som du var får nog en rejäl kick av att läsa det här! Grymt bra gjort! Kram

2012-12-20 // 12:41:40

Du är grymt stark fortsätt att vara det! <3

2012-12-20 // 12:45:18
» Cicci

Fy fan för vad du har fått upplevt! Det är så orättvist, blev så arg att jag har tårar i ögonen.
Ingen ska behöva uppleva något sånt där, jag förstår inte hur man kan misshandla en annan människa men en som går i 5:an?! Då kan man inte vara helt frisk i huvudet.
Jag känner dig inte men efter att ha läst ditt inlägg så vill jag bara att du ska veta att jag iallafall tycker att du är en så otroligt stark individ och att du har orkat leva med det här och fortsatt kämpa? Du är en så stor inspiration och jag ser verkligen upp till dig.
Hoppas livet bara blir bättre och bättre för dig hjärtat, och kom ihåg att du är Elin, du är en av världens starkaste tjejer! Och du är vacker och fin, jag vet verkligen att det inte är lätt att inte ta åt sig av elaka ord som folk säger men snälla försök att inse att dom bara är avundsjuka eller mår så dåligt i sig själva att dom måste trycka ner andra HELT utan anledning.
Kram!

2012-12-20 // 13:16:06
» Sofia

herregud, känner inte dig men du verkar som en jättefin och snäll tjej! ingen ska behöva utstå det du gjorde. Massa kramar

2012-12-20 // 13:29:02

Känner inte dis eller så, men måste bara säga att då är fruktansvärt cool!! Ett liter tips: lev i nuet och fortsätt att vara den du är (med ett leende på läpparna) :) otroligt bra att du tar upp detta på din blogg..... Tummen upp för dig! ;) kram!!

2012-12-20 // 13:42:39
» my

du är så otroligt stark!

2012-12-20 // 13:46:37
» Telma

så fin text. och vad hemska saker du har gått igenom. Tänk att människor bara kan få för sig att göra något så ogenomtänkt´, värdelöst och sjukt.
du är verkligen stark som fortsatt kämpa! ♥

2012-12-20 // 14:07:33

Vad hemskt att bli så mobbad och att just INGEN bryr sig. Dom som mobbar är juh dom som har problem som t.ex. hemma eller nått liknande. Så då för dom som mobbar ska byta skola och splittra gänget så det inte händer på andra skolor. Men blev väldigt arg över det jag läste i texten om att ingen brydde sig inte ens LÄRARNA. Men man ska stå på sig och att man måste vara stark och det är rätt ord för dig. Jag vet lite själv hur det är att bli mobbad inte för att det har blivit så att man blivit slagen eller sånt. Men vart ensam på rasterna, ingen att vara med och ja va utanför klassen och det skedde under högstadiet. Man undrar vad man har gjort för fel. Är väldigt stolt över att jag har hästarna vid min sida =)

2012-12-20 // 14:21:24

Sånt här gör verkligen ont att läsa! Men jag måste säga att gud vad stark du är som vågar gå ut med detta, det är en stor knuff i ryggen för de som kanske är med om sådant nu. Det kan göra så att fler vågar be om hjälp :) Hoppas verkligen allt är bra med dig, Kram!

2012-12-20 // 14:40:46

shiit, man undrar ju för i helvete bara VAR I HELVETE VAR ALLA VUXNA UNDER DENNA TIDEN? shiit, sjukt! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

2012-12-20 // 14:41:00
» karin

Hej,känner inte dig men såg detta inlägg...
Hur hämskt kan det bli. Jag HATAR mobbning och allt...bläää blir nästan gråtfärdig när man läser denna text. Hoppas du mår bra ovh så nu<3!

kram

2012-12-20 // 15:09:31

Stakars dig! Fortsätt att vara så stark som du är! <3
lycka till i livet!<3 kram!

2012-12-20 // 15:15:44

Det är hemskt att sånt kan hända, oförlåtligt! Du är en vacker människa både på insidan och utsidan - och kom ihåg det var du än befinner dig!

2012-12-20 // 15:31:24
» Sara

Du ska vara riktigt stolt över vad du gjort av ditt liv som det de är idag :D All lycka i framtiden :)<3 Kraam!

2012-12-20 // 15:50:26

usch vad hemskt. Grym är du! <3

2012-12-20 // 15:55:31

Vad stark du är!! Förstår inte hur folk kan mobbas!! Bland det värsta som finns! Usch vad hemskt, men om ungarna hamnade i fosterfamiljer mm, måste det ha varit något fel på dem?
Det är väl så, de som mobbar har något problem själva. Har ju varit väldigt mycket diskussioner om diskrimineringar mest bland svarta-vita. Vissa hatar färgade och jag blir så arg!!! Spelar väl ingen roll om man är smal, fet, ful, snygg, svart, vit eller helt enkelt dum i huvudet?! Alla är lika mycket värda!
Visst. Jag pratar också skit, om någon är FET snackar man kanske om det men man går ju aldrig fram till den personen och säger det.
Du är stark ❤

2012-12-20 // 16:31:12
» Julia

Du är stark som skriver om detta! Har själv blivit mobbad. Många kramar!

2012-12-20 // 16:47:06

Åh, gud va stark du är som klarar att gå ut med detta! Stor kram till dig! <3

2012-12-20 // 16:51:37

Gud så starkt av dig, styrkekramar. Jag kommer helt klart fortsätta läsa din blogg. Efter jag sätt detta inlägg så märkte jag hur hämska saker som händer där ute som väldigt många inte vet, du är grym!

2012-12-20 // 16:59:54
» Emma

Så sjukt bra skrivet! Massa kramar till dig! :)<3

2012-12-20 // 17:16:59

styrkekramar till dig <3 :'(

2012-12-20 // 17:28:41

Starka Ord Elin!<33

2012-12-20 // 17:32:17

SÅ STARK DU ÄR!
Själv har jag gått igenom det, men det fortsätter fortfarande. Men inte lika mycket.
Vill ge mycket creed till dig som är så stark. Själv är jag riktigt svag då det tar på mig extra mycket.
<3

2012-12-20 // 17:35:47

Jag blev seriöst tårögd, sjukt vad mycket du har gått igenom! Starkt av dig att skriva detta!
kram, http://fagerstaryttarna.blogg.se

2012-12-20 // 17:59:01

Sitter här tårögd av din berättelse.. Ingen ska behöva uppleva det du har gjort, INGEN! Jag tror att du, genom att fortsätta berätta, att fortsätta var stark kan hjälpa hundratals barn som sitter och har samma upplevelser som dig! Fortsätt kämpa, kommer alltid minnas det du just har skrivt! Go Girl! :') <3

2012-12-20 // 18:10:21

du är en riktigt grym tjej !!!

2012-12-20 // 18:35:10
» Linda

Hej, tycker otroligt synd om dig! men du verkar en otroligt stark tjej! Lycka till!

2012-12-20 // 18:45:11
» Ellen

Du är stark som vågar gå ut med detta, det är inte många som gör! <3

2012-12-20 // 18:47:01
» Sofia

Shit villken stark tjej du är! Jag har följt din blogg ett tag nu, och jag fattar inte hur du kan ha så bra självförtroende osv trots detta?! Du är en sjukt bra förebild och jag hoppas många där ute som varit/är i samma situation som dig tar efter dig och fortsätter kämpa precis som du gjort!
Ha det bäst, kram! <3

2012-12-20 // 19:07:46
» Elsa

Nej vad hemskt!! :'(
Tycker så synd om dig :(
Men vad skönt att du hittat rätt väg, och fortsätt i samma riktning.
Lyssna ALDRIG på någon om dom säger något elakt till dig. Och du är ju superfin!! :D
Måååånga styrkekramar till dig <33

2012-12-20 // 19:20:07

Blev gråtfärdig av att lösa detta! Du verkar vara otroligt stark och du ska vara stolt över dig!!
Du är verkligen otrolig, som har gått igenom allt det här men är ändå så glad! Du verkar ha två riktigt bra föräldrar som har stöttat dig genom allt!
Du ska vara sjukt stolt över dig säger jag bara!
Det är hemskt att mobbning pågår, speciellt sådan hemsk mobbning!!! Detta började få mig att tänka mer!

2012-12-20 // 19:27:32

Herregud...kan inte en tänka mig hur det skulle vara att inte ens kunna gå utanför mitt eget hus! Du är stark som så ung fick höra sånna vassa ord. Ibland kan man undra hur människor tänker? Ett ord kan skada mer än man tror...

Att du vågar gå ut med detta, berätta för oss vad du har vart med om är sjukt starkt utav dig!

Många bamsekramar till dig! <3

2012-12-20 // 19:44:05

Fy fan vad stark ser upp till dig nu asså på ett
Inlägg och jag är sold starka person<33333:

2012-12-20 // 20:10:53

Blev väldigt tagen av dina ord och jag tror du kommer kunna hjälpa andra i samma sits. Du är riktigt stark.

Många styrkekramar <3

2012-12-20 // 20:48:52

Du är lätt en av dom starkaste personerna jag någonsin sett. Jag förstår inte hu någon kunnat mobba dig för ditt utseende, du är ju jätte vacker!

2012-12-20 // 20:56:04

Herregud!
Började nästan gråta när jag läste detta. Stark gjort och helt sjukt att du bara gick i 5;an.. Kämpa på! <3

2012-12-20 // 20:56:32
» Elin

Hemskt! 5:an?! Jag går i 6:an nu och jag skulle aldrig klara att blivit mobbad sådär i 5:an. Ändå har du flyttat 60 mil hemifrån, fått nya vänner. Du är så otroligt stark! Jag blir inte mobbad, men det finns ju "coolare" gäng som gör så man känner sig liten...Som tur är har jag 2 kompisar som jag är med på rasterna och som inte ens försöker vara coola, de fjantar sig, pratar typ bebisspråk osv.. Det är såå mycket bättre än att vara med vänner som man måste låtsas vara som man inte är. Du är min förebild!!<3

2012-12-20 // 21:00:29

Usch! du är en sån stark människa!! <3

2012-12-20 // 21:00:36
» Liiia

Du är så himla modig som äns vågar lägga ut detta! <3 hade det vartjag hade jag aldrig vågat lägga ut det! Och att du stog ut!!! Du måste vara sÅ himla stark som klarar något sånt!!!! Jag e otroligt rörd efter det du skrev! Att folk änd kan göra sånt är ofattbart... Jag tycker du gjorde helt rätt som polisanmälde det!

Lycka till i framtiden nu!!!

2012-12-20 // 21:08:32
» Klara

Åh gud vad stark du är <3

2012-12-20 // 21:37:18

<3<3 du är jättefin Elin! <3

2012-12-20 // 21:37:28

Du är en väldigt fantastisk person , så stark ! ♥♥♥

2012-12-20 // 21:42:08

Du är stark, jag som tyckte att jag hade det jobbigt <3

2012-12-20 // 21:52:00

Starkt gjort, verkligen! <3

2012-12-20 // 22:33:11
» Maja

Du är otroligt stark ! <3

2012-12-20 // 22:51:09

Detta var riktigt starkt gjort av dig, fick tårar i ögonen! Det är nog svårt att inse för oss som inte varit med om detta som du varit med om hur hårt det tar på en person som är så ung och vad man ska ta sig till. Hoppas du trivs bra uppe på Wången, det verkar vara en toppen skola. Ska förmodligen börja där nästa år, hoppas vi ses då!
Kramar och sköt om dig.

2012-12-20 // 22:53:43

U go girl! Så sjukt stark du har varit, skulle ALDRIG klara av det. Fortsätt som du gör du är grym!

Kram

2012-12-21 // 08:03:51

Oj vad starkt av dig att skriva ut det här! Och jag tror att det kommer hjälpa många som är i samma situation. Jag kan inte ens föreställa mig hur man kan säga sånna saker och göra så mot en sån liten flicka?! När kom tanken upp liksom? Den borde inte ens komma upp! Jag förstår verkligen inte hur man kan tycka det är en bra idé.
Jag tycker iaf att du är väldigt stark som kom på rätt spår och hittade ut från den onda och jobbiga. Hatten av för dig!

2012-12-21 // 08:06:35

Du är stark tjejen<3

2012-12-21 // 08:08:30

Riktigt starkt och fint skrivet!<3

2012-12-21 // 10:42:49

åååh jag förstår inte hur nån kan vara så elak..
modigt av dej att gå ut med det iallafall! <3

2012-12-21 // 12:02:11

De där tog rakt i hjärtat!
Var nära att jag började gråta...
Att det kan finnas så mycket hat i vissa?!
Men du vet vad man säger,

What dosent kill you, maks you stronger!

LOVE FROM ME!

Ps, modigt att gå ut med det häe på din blogg! Lovar att det har hjälpt andra i liknade situationer!

2012-12-21 // 14:11:44

Ojdå menade förståss doesn´t

2012-12-21 // 14:33:14

Riktigt starkt av dej m fortsätt med det du gör så ska du se att allt löser sig tillslut ! <3

2012-12-21 // 18:44:17

Starkt!

2012-12-21 // 18:56:18
» Erica

Du är otroligt STARK. Ditt liv var ett rent helvete och du hade mord tankar. Men din styrka gjorde att du överlevde. Du klarade dig igenom dina år även fast du gjorde en del dåliga beslut. Dina äkta vänner, och då menar jag äkta och fina vänner, stöttade dig och gjorde om ditt liv. Du fick tillslut det bättre och när jag läste ditt inlägg började jag skaka och blev djupt berörd, rakt i hjärtat. Folk förtjänar inte det skit dom får utstå. Jag kan själv inte föreställa mig allt du gått igenom eftersom jag inte blivit mobbad någon gång. Visst får man själv även fast man inte är mobbad vara med om att man inte alltid har nån att vara med. Men jag tycker du är en stark, fin person som klarat dig! Du förtjänar all lycka du får nu och jag hoppas du får det så bra som möjligt efter allt du gått igenom.

Vi alla tror på dig. Din historia Berör.
Kram,
Erica

2012-12-21 // 20:28:23
» Alva

Blev alldeles gråtfärdig när jag läste det här, så otrlogt starkt att ta dig ur det här, jag beundrar dig!

2012-12-21 // 21:42:03

usch vad hemskt du har haft det :( sitter här med tårar i ögonen, fy vad människor kan vara elaka. Jag tycker det är otroligt starkt av dig att berätta. Oftast vill man inte visa sig svag och tänker att det är en själv det är fel på. Men jag tror att om man lyfter fram sånt här i ljuset och talar om hur dumma de som gör det är tror jag att man på lång sikt kan göra skillnad. Det är ALDRIG den mobbades fel och man måste alltid arbeta för att alla ska vara lika värda. Ofta gör skolan fel och flyttar den mobbade när de egentligen borde jobba med problemet. Jag ska göra allt jag kan för att bli en bra ärare och inte göra samma ruttna misstag som de lärarna jag hade själv gjorde. Kram på dig

2012-12-21 // 22:09:38

Gud vad stark du är som vågade detta! Massa + till dig och du ska veta att du är så galet underbar! Ha en superfin jul och miljoner kramar från mig! <3 Beundrar dig starkt!

2012-12-22 // 14:46:06

Lilla dig <3<3 :(¨
Hur kan man vara så dum mot någon annan? Vad tänkte dom på??? :O
Skönt att du hittade tillbaka till dig själv igen när du började högstadiet1 :) <3<3

2012-12-22 // 17:52:17
» Emma

Riktigt dålig stil av dom som hålde på sådär men bra att du ändå fortsatte och till sist fick stöd av en hel klass! Men synd att folk ändå ska hålla på sådär. Bra att du hittade din egen väg igen och fortsätt att vara stark. God jul och gott nytt år :)

2012-12-22 // 23:56:49
» Anna

Fint och bra skrivet. Otroligt stark är du tjejen! Inte alla som klarat det du gjorde. tror på dig!

2012-12-23 // 01:07:12

Jag vet att jag är sen med att kommentera men jag kan inte bara läsa ett sådant inlägg och sen skita i det!
Jag vet en kille han har blivit mobbad mins så länge jag har känt honom och jag kan inte bara gå förbi om någon blir behandlad på detta vis. Och 2012 tog jag nya tag och började försvara honom. Jag gick emot en kille som är stor (inte tjock men som kan slå ner mig om han vill) och gärna slåss. Jag blev kallad rasist och ngt annat för att jag stod upp för killen. Jag har tyck sjukt synd om honom. Sen kommer du med denna hemska upplevelse! Hur f*n kunde de lämna dig!? Hade jag varit med dig hade jag ringt polisen direkt! Om de nu lämnade dig kunde de ju ringa polisen iaf! Men du ska veta att du är så j*vla stark! Ingen kan säga något annat! Och du är stark också som vågar skriva och berätta om det! Kan du lova mig/oss att du ALDRIG NÅGONSIN ska acceptera att du eller någon annan blir behandlad så här?
Styrkekramar till dig! (även om detta är det första inlägget jag har läst från din blogg).
Fortsätt inte ta skit från andra! Oavsett vad de säger så har de fel. Du är sjukt stark som har klarat dig igenom detta! Ingen kan säga något annat! Det finns ju tillochmed de som hade tagit självmord för detta men det gjorde inte du! Har sagt det många gånger nu men: du är så sjukt stark! <3

2013-01-01 // 11:07:01

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback