Forsen- Godon

Jag red Gordon idag igen, vilket kändes bra.  Vi började med att rygga från marken, Gordon var lite-ganska mycket- reaktions trög är ordet. När han inte reagerade så flyttade vi bakdelen, alltså fradelvändning och la till ryggning direkt på det. Sedan satt vi upp och gjorde halt 4 gånger, alltså en gång på båda långsidorna och samma på kortsidorna, sedan rygga vi. I början gick det smått trögt och jag har märkt att min blick är neråt hela tiden, så Frida var på mig hela tiden haha!;)
Just nu kommer jag inte ihåg allt i gjorde, är så trött. Hoppas på att Nellie kan skriva mer detalj. Men iallafall så travade vi, och skulle göra halt samt rygga. Sedan jobbade vi med 2 & 3punkts sitt i trav och galopp. Och sedan hoppade i hinder, var skitkul då det var otroligt länge sen man hoppa. Jag och Gordon skuttade över hindret och haha, men i slutet gick det bra.
Som pricken på i:t har jag ännu mer träningsverk i rumpan och i benen från gårdagen, och nu från idag ..... fiiint!

Tycker det gick bra idag, faktiskt! Åker ju dit tidigare än alla andra då min pappa har knatteträning varje måndag, så hinner pyssla om Gordon och göra allt jag ska i lugn och ro i min egna lilla takt;) Gordon hängde inte lika mycket på bettet. Får se om jag åker ut till stallet imorgon, till lilla Rodi.



Fin blogg du har och super nice häst! :D

2012-02-13 // 20:55:44
» Nina

Hej :) Jag vill bara önska dig en bra alla <3ans dag, kram!

2012-02-14 // 15:49:40

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback