Gårdagens Rodi- uteritt & Repträning.

Efter vi ridit ut längs vägen igår, tränade vi lite från marken i repgrimma. Han vart mycket försiktigare och vart jätte lyhörd för varje signal, så var jätte noga med vad jag gjorde. Råkar man t ex ta upp sin mobil, så kan hästen uppfatta det som en helt annan signal.
Vi började med The friendly game, inget märkvärdigt då han är så cool. Sedan fram och bakdelsvändning. Därefter gick vi igenom "the yoyo game", när vi tränat löst har han backat och frågat och han ska snurra och sen komma till mig, lite roligt faktiskt. Så nu i rep vart han lite försiktigare, och kollade på mig som " vill du se mig snurra ett varv?".

Ska till stallet imorgon, har inte direkt någon plan över vad vi ska göra. Har ideer i bakhuvudet iallafall, men vi kommer garanterat vara i paddocken, då min pappa ska vara kvar och stå i kylan;) Känner jag att han är super pigg, och lite dragig i bettet så tänker jag köra övningarna vi fick lära oss på Forsen i måndags. Skriver mer om det imorgon isåfall. Det handlar iallafall om att få hästens uppmärksamhet och även flytta för tryck, stanna med sitsen. Just därför denna övning passar perfekt för mig och Rodi då han är ganska stel, så tar ett tag att få honom mjuk, sedan kan han bli sjukt pigg att jag har svårt att stanna honom. Mycket tempoväxlingar- halt- fram igen- halt- rygga- in på volt osv.
Väntar på att Nellie ska ladda upp bilderna på mig och "roddan" sen i Lördags:-)




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback