Bastmora

B  A  S  T M  O  R  A

Ska skriva ett lite längre och mer välskrivet inlägg nu när inte Fanny sitter och hänger på mig;)
Som sagt så åkte jag och Fanny till Bastmora kl 10, där väntade vi i ca en timme tills fler som skulle rida ut med oss kom. Sedan kom Lolo och vi plockade in hästar jag fick Júpiter, en rolig men väldigt speciell häst. Har dock ridit honom förr när jag red varje vecka hos Lolo.
När vi väl kom iväg var vi en grupp på ca 8pers och vi red ''Ber&dalbanan'' vilket verkligen lever upp till namnet. Under den första halvtimmen så förstod jag inte riktigt vad det var så kul och varför de döpte de till den, vi galopera över snötäckt åker och längs vägen och tölta. När vi kom in till skogen så dela hon upp oss för vilka som skulle köra banan själva och tillsammans, Lolo galoppa iväg med två andra tjejer som inte är så vana och gjorde upp själva spåret så vi visste vilka vägar vi skulle ta. Sen var det en tjej som red iväg själv, mmin och fannys hästar blev som tokiga när de insåg att alla galopera iväg. Det såg inte så farligt ut så vi skänkla på och med rusande fart var vi igång, upp för backen och svängar hit och dit....samt grenar och granar som daska till och rätt ofta och gav oss en rejäl dush så lite blöta vart man allt! Var som att åka vilda musen på Gröna Lund, och nu menar jag allvar haha.
Efter banan så red vi på raksträckor och lite större vägar inne i skog och mark men fick rida en längre tur då både nosgrimma och spön tappats. Here we go, på raksträckorna fick jag komma fram i Pass eller rättare sat jag och lolo... riktigt kul då jag inte är van vid de:) Först galopp, bromsa in och sedan skit kul pass.... och..... GALOPPRACE!! det gick undan.
Iallafall så har ja haft en super kul dag men blev dock ingen tur upp till hästarna då vi åker imorgon istället:-)
Bilder på Lolo från en tävling förra året,bilderna blev dock inte som jag tänkt.




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback