Forsen- Gordon

Ridlektionen på Forsen avklarad. Hade som pricket på i:t glömt min hjälm samt spöt i stallet. Så lilla Elin fick glida runt på Gordon i Fridas öronmuffar samt en jätte snygg Jofa hjälm... såg säkert jätte snyggt ut;)
Iallafall så var det inte så nervöst som jag trott, var så himla koncentrerad på Gordon som var lite motstridig att rida idag- eller vad det heter- men är nöjd ändå. Kändes lite som att jag ett tag "bar runt" på honom i bettet, men det släppte när vi ryggat och kommit upp på hovarna igen.

Är nöjd över det som gick bra, tillslut:) Har hamnat i en jätte trevlig grupp, de är så trevliga allihopa! Mot slutet så fick vi galopera 2 varv på ovalen, vi fick rätt galopp båda gångerna... men Gordon tar alltid rätt galopp och byter själv om det blir fel... så det var ju inte så svårt;)
När vi red upp till stallet hade jag iallafall ett leende på läpparna, och tog med mig mycket att tänka på. Måste bli mer bestämdare och så.
Innan vi släppte ut hästarna, lasta jag & Nellie ut hö till de hästarna vi hade ridit.
Det som vi gjort idag- flyttat framdelen i hörnen, orkar inte förklara allt- ska jag ta med och träna lite på ute i stallet, kan vara bra för gamlingen att göra.
Alla i gruppen var jätte duktiga! Nu är det bara att ladda om med mer positiv energi till nästa vecka!




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback