Glada känslor.

En av den Bästa känslan när man är bland hästar, är känslan när det går bra! Man blir så överlycklig och känner sig så stolt.
Jag har inte ridit Rodi så länge just nu, men det känns som vi känt varandra hur länge som helst. (visserligen 1½ år) Jag har lärt mig mycket, och han har lärt mig mycket. Även fast det kan gå hur dåligt i ridningen som helst, går inte att fånga in honom och allt går dåligt... så brukar man bli arg och frusterad, men när jag är med Rodi är jag alltid lugn, har tålamod och är glad! Jag menar, klarar jag av 2 timmar i hagen och är glad under hela den tiden, så är det ett bra tecken!
Ett utav mina mål detta år var att blir mer gladare, positivare och ha bättre tålamod. Den biten håller jag just nu, vilket beror mycket på hästen jag tar hand om. Jag varierar ridningen, han tycker det är kul och jag med. Vilket gör det hela ännu roligare och det är då, det bara går bättre och bättre! Man måste dock möta dessa svåra situationer då det går dåligt, och det är då målen sätts på prov.

Mitt råd / tips till dig som har dåligt tålamod i ridning och hantering ( fånga in i hagen osv), är att försöka tänka på något annat. Något som gör dig glad, och som gör att du kan omvända situationen så att du inser att det enda man kan göra är att skratta, och fråga undrande " Vad håller han på med?.... vad fint han springer". Tänk på att positivt i situationen hur svårt det än är, kommer du inte på något kan du ju alltid tänka " det är tur att du är så söt;)" haha!
Ja men att man hela tiden tänker på saker som gör en glad, och får en skratta!





Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback