Lilla Rodi:)

Idag hämtade Eva Rodi åt mig, sen fixa jag honom. Provade en sadel som jag också red i, Rodi har ju svanskryggad väldigt mycket och den där sadeln var lite mer rak. Innan jag tränsa osv så visade Eva mig hur man kunde titta på hur en sadel sitter bra och inte:)
Iallafall så red vi bara lite lugnt i paddocken, bara kände efter och så... Man märkte hur trött han var, inte alls lika pigg som han brukar va. Han hade stått ute under natten så kanske därför, sen vart han rätt slut igår.
Efter jag ridit en stund så vart sadeln mer bekväm att rida i, men så är det väl... Rodi sparka/kicka i traven och lite i galoppen då och då men vet inte om han gjorde det pga sadeln eller så sa Eva att han kanske "växlade".
Jaja, Eva ska rida på Tisdag så då ska hon också prova den:)

Rodis tölt blir mycket bättre efter galoppen, och idag var hans galopp inte lika skumpig och i slutet var den faktiskt ganska mjuk och följsam.
Skulle prova rida Loki idag- Lars häst- men hn var tydligen halt eller markerade, vet inte riktigt hur det låt till...


Eidfaxi :D FAst om inte vi lyckas få ihop ett lag så ska jag nog försöka joina Sleipnirs :D

2012-01-22 // 15:46:46
» Elin

: Låter bra!:)

2012-01-22 // 20:37:33

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback