Mycket motion!

Kallt idag. Jag och pappa gick till farfar och hämta bilen sen åkte vi till stallet. Tog grimman direkt och skulle hämta in Rodi, det tog 1timme & 45minuter och då var Krister med och hjälpte mig den senaste 30minuterna eller mer men tillslut fick vi in han! Är rätt stolt över vilket tålamod jag har med just honom, har ju ganska dåligt tålamod annars men här skratta man bara bort allt....:)

Tog in och fixa honom, vi båda hade fått en riktig uppvärmning nu så hoppa upp barbacka och red ned till paddocken. Där var han jätte mjuk och fin, vi gjorde lite volter i både tölt och trav, nån skänkelvikning-ryggning& bakdelsvändning. I början var inte tölten så bra men efter galoppen så vart den hur bra som helst och vi tränade på att göra halt från tölt och trav, det gick bra och behövde bara använda tyglarna ibland- Jag använde Evas tips på hur jag skulle stanna han vilket funka jätte bra!!- och sedan prova vi i galopp som gick super bra.

Efter ett tag gick han såå fint i form i traven och allt gick så bra, är verkligen verkligen verkligen nöjd över idag rodi var så himla duktig♥
Tog sedan in en ganska svettig häst, borsta igenom och satt på honom ett varmt och gosigt täcke så fick han lite att tugga på i boxen, Krister skulle ta ut han sen.
Så både jag och Rodi har fått motion så det räcker för idag, haha och nu har iallafall jag snart träningsvärk i mage, ben och allt vad de kan va^^

En svettig häst efter ett uppvärmning i hagen och efter ett ridpass.


Svar: Okej,vad roligt! :D

2012-01-21 // 18:11:09

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback