Ridning

Vad jag skulle vilja göra mer iår:
När jag rider islandshäst så rider jag gång arterna skritt, trav,tölt och galopp alltså oftast 4 gångare. Man glömmer lätt bort att vissa hästar har en till gång art som heter Pass eller flygande pass, jag är nästan helt oerfaren utav gångarten fast jag ridit islandshäst i några år. Tror jag ridit de enstaka gång och senast var igår i Bastmora hos Lolo på Júpiter, det var riktigt roligt och man kände sig riktigt ''mäktig'' när man flög fram då det bara var vi som hade 5gångare. Det är något jag skulle vilja göra mer utav iår, och lära mig förstå alla islandshästens gångarter ordentligt, allt blir även mycket roligare att läsa in när det är något man är intresserad utav!
Tycker det är jätte svårt att veta när det är pass, men det är väl en lärosak?:)


Bildkälla: Google
Hästen heter Embla och är från Danmark





Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback