Skräcken har lagt sig, förhoppningsvis.

Iår kommer det troligen bli några tävlingar iallafall, dock inte så många men de jag åker på ska jag ha så kul som möjligt:) Apropå min publik skräck så tror jag att jag övervunnit den till en viss del. När jag red sist och provade den nya sadeln på Rodi så kom Kicki, Lars, Eva, & Loki ned, de skulle longera Loki och se om han var halt eller markerade. De kollade ganska länge när jag red men var så fokuserad på vad jag gjorde att jag inte märkte att de stod där, red till och med fram och sa att de skulle kolla hur det såg ut. Fick bara bra svar tillbaka, har då inte tänkt på det förrän nu. Blir så paff över mig själv ibland.. ibland måste man ge sig själv två tummar upp och säga, du klarar vad som helst om du bara tror på dig själv. Ibland måste man ge en själv komplimanger för att inse, Fan Jag klara det här galant ju!!

Känner mig redan så pass säker, Elin hade så himla rätt när hon skrev den där kommentaren till mig. I ridningen med Rodi känner jag mig även där ganska säker, även fast det inte går som jag vill. Så kul att man kommer på sådant i efterhand tycker jag! Inte ofta jag stannar upp och tänker.
Bland det bästa med ridningen är att jag utvecklas& lär mig väldigt fort, men ibland måste man stanna upp och tänka... det får bli nästa steg. Planering över ett ridpass tycker jag har gått otroligt bra, och när man verkligen tycker om något som är intressant tar man sig tid åt att hitta passande övningar. Man rider hästen, känner efter och därefter så vet jag vad som behöver tränas på. Jag tycker även att det är väldigt viktigt att man varierar sina ridpass, rider man t ex riktiga dressyrpass på vardagarna så kan man rida ut på helgerna, eller bara ha kul och träna från marken, rida barbacka. Ja vad som helst egentligen:)

Skrivit om några ämnen i samma inlägg, tycker alla borde tänka på detta när de är runtomkring hästar, när de sitter på hästryggen eller ja vart som helst egentligen! Det är inte bara hästen som jobbar, det är vi också... det är inte bara hästen som ska ha komplimanger, utan Ni ryttare ska också ha stora komplimanger utav er själva. Ni rider en häst på ja vad kan det vara? 600kg?, Ni kan hantera en häst på flera hundra kg. DET kallar jag häftigt!

Hittade dock ingen passande bild så får bli denna:)




Vem ska du tävla?:)

2012-01-28 // 17:47:58
» Elin

Rodi såklart:)

2012-01-28 // 19:07:06

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback