Både bra & dålig dag

Underbar dag, snö och solsken!
Jag & Fanny red ut på Bliki och Atlas, hon fick rida Atlas som hon länge velat. Hästarna var lite extra pigga idag då de stått ett tag, Bliki var så himla duktig och jag är verkligen jätte nöjd med tölten tror till och med att den var bäst idag utav alla gånger, såå himla fin jag är jätte stolt över hela turen som gick fantastiskt bra.
Altas vill gärna galoppera så Fanny fick vara ganska bestämt vilket till en början kanske var lite jobbigt och svårt då hon inte riktigt våga ta i tygeln, känner dock igen mig mycket men efter praoen på Forsen så är jag mer säker i ridningen, i alla fall så bytte vi häst ett tag så kände jag efter hur svårt det var att stoppa honom vilket inte var svårt alls att få ner han till trav och så passade jag på att visa Fanny hur hon skulle göra och hon måste våga. Sen bytte vi tillbaka och red hem igen, så vart inte så lång tur då tålamod föll till botten. Vi kom hem med glada miner hur som helst:)
När vi kom tillbaka gav jag hästarna lite mat och morot, tog ut de och tog in Frami & Throttur... Haha såg så himla kul ut när jag gick med båda brevid varandra, Throttur vart så himla mycket större än lilla Frami som såg ut som en myra till skillnad haha xd
Tog ut broddarna på T, som satt satans hårt!! och sen borsta vi och pyssla om Frami, de uppskattades även denna gång... vi tog ut och skulle fota mig och han men då har min kamera för typ 7 tusen pajjat! Åååh så arg och ledsen jag blev men blev gladare efter att jag setat i boxen och pussat på Frami som samtidigt fick en välförtjänt morot. Aja, hoppas innerligt att vi hittar kvittot så vi kan skicka in den om den inte fungerar inom kort... annars kommer det kosta väääldigt mycket pengar''/ Synd då vi verkligen hade planerat att fota idag och hade tid också. menmen.



» Annie

Vrf tog du ut broddarna?:o

2012-01-05 // 21:58:49
» Elin

SV: Throttur ska åka till sin nya ägare, drf tog vi ut broddarna:)

2012-01-05 // 23:29:59

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback