Viktigt med utrustning?

viktigt med snygg utrustning?
Av en slump hamnade jag på en något gammal blogg, direkt reagerade jag på hur olika ridkläder&utrustningen på hästen&ryttaren såg ut. Det såg mer "träskigare" och trasigare ut, dessa gröna hjälmar och massa konstiga färger. Finns folk som rider med det än idag och något slitna saker, folk spärrar upp ögonen precis som de aldrig sett en människa förut.... det kom jag att tänka på. I nutid, Hur viktigt är det med snygg utrustning?
Vi idag är ganska besatta av att matcha och ha det nyaste.

Jag märker det själv när jag sitter och kollar på ridkläder jag vill ha så som Kingsland och Hv Polo som är mina favorit märken, jag är snabb med att länka till alla från bloggen vad jag vill ha och vilken budget det ligget på. Det mesta hiss utav ridkläder osv jag lägger upp, det är just dyra märkeskläder och det nyaste eller lite "gamlare".
Jag känner ett beroende hela tiden av att ha det nyaste, jag vill inte bara se snygg ut och matcha med hästen jag vill ju även att de ska vara bekvämt men vi verkar inte bry oss längre om det sitter så himla obekvämt, för det är ju snyggt och alla har ju dessa?

Jag kan säga att ja, jag har blivit något beroende och jag tycker det är varken viktigt eller oviktigt med snygg outfit/utrustning till ryttare eller häst. Jag bryr mig inte vad någon annan har, jag respekterar dem ändå men det är jag som är boven i detta fall. När min moster var lite och red hade de extremt fula ridkläder om jag får tycka till, jämfört med dagens... men på den tiden fanns det inget annat och idag finns det 1000000xxxxx olika saker, kopior, äkta osv osv.

SÅ om vi kollar i helhet, hur ser du på ridsporten idag? Är vi beroende utav vår klädsel, är utrustningen viktigare osv. Vad tycker du? Kom med din åsikt.
OBS, inga kränkningar eller annat är tillåtet att kommentera. Detta är ens egna åsikt : -)


» Ulla

Hej Elin! Kan inte låte bli att berätta hur det var på "stenåldern" dvs på 60-talet när jag lärde mig rida (först på russ och sen på halvblod - islandshästar hade vi inte hört talas om då). Hjälm var man förstås tvungen att ha (som väl var)och sen ett par byxor som satt bra o man inte fick skav av, ridbyxor eller välsittande jeans. Sen kunde man ha i princip vad som helst - vi la alla pengar på att rida och så lite som möjligt på utrustning. Respekt fick den som var duktig på att rida o handskas med hästarna - klädsel hade inget med saken att göra, möjligtvis var vi lite misstänksamma mot en som var överdrivet "snyggt" klädd. Det här var i Vällingby (förort till Stockholm), kanske var det annorlunda på "hög-status-ridskolorna" i stan?? Hälsn. Ulla

2012-01-17 // 09:52:59

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback