Dagens ridpass.....

....gick sådär, men alla dagar kan inte gå som bäst;) Jobbade ganska länge i skritten, han vart så mjuk och fin, gick verkligen super fint. Travade och efter ett tag töltade jag, då vart det krångel med den ena och andra. När jag ville åt ett håll, ville Rodi åt ett annat. Han tyckte väll att han inte var den enda som skulle få slita arslet av sig idag, haha. I tölten gick det inge bra, men gav mig inte och slutade med en sån jäkla fin tölt. Helt plötsligt så tog han bettet och bara sprang och sprang och sprang i ökad tölt, ingen chans att få stop på han tänkte jag och han blir så sjukt stark. Satte ned foten och började jobba han i tölten- nu skulle han allt inte smita, tänkte jag... men så satte han sig på baken och märkte att han var jätte stressad. 
 
Det har åskat under dagen, men aldrig när jag red så han kanske var lite extra orolig idag, men tror dock inte att han bryr sig så mycket om åska. Avslutade ridpasset när vi båda pustat ut och lugnat ned oss, fått mer koll på tölten i det tempot som jag ville. Trodde Rodi skulle vara trött sen gårdagen men icke sa nicke, haha så kan de gå ibland:p 
 
Fia tog lite bilder, få se om det kommer ut några. Hon fick en bild när vi töltar på lösa tyglar, omg vilket steg han tog! Heeelt sjukt. Som sagt, när det går som bäst, då är vi vassa;-)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback