he's so amazing

Jag är världens lyckligaste- världens lyckligaste. Efter idag insåg jag hur långt jag och Rodi har kommit, hur mycket vi litar på varandra. Känner mig stolt, glad, lycklig, återigen STOLT. Hur ska vi klara oss UTAN varandra? Efter idag grät jag efter jag ridit- JAG grät! (börjar nästan fälla en tår nu när jag skriver detta)
 
Red i paddocken idag, Började göra en övning på volt innanför spåret som vi fått träna på hos Tess, ställa utåt osv. Gick suveränt, fokuserade mycket på skrittövningar idag i början då Rodi är en gammal man som behöver ganska mycket för att få fram det bästa hos han. Gjorde slutna&öppna, det var där som Rodi "lossna", började verkligen arbeta och jag började fatta grejen. Han gick som en supersnygg, välriden och klockren dressyrhäst -utan att överdriva- gick i form, ställde sig och har aldrig aldrig aldrig sett han gå så snygg som idag. ALDRIG. Vart så himla glad, tölten gick galant, traven och galoppen likaså. Eva sa att han såg lite hängig och så ut i hagen då han också blev "attackerad" utav flugor, bronsar osv. men det märktes inte av något utan idag fick Rodi arbeta men både han och jag hade skit kul.
 
Slängde av all utrustning, sadel, träns, ja ALLT. Knöt tyglarna runt halsen så det blev en halsring, hoppade upp och skrittade. Var inte nå nervös att han skulle göra något, vi har kommit till en punkt där vi litar på varandra sååå mycket! Skrittade över ett litet hinder... travade över ett hinder.... galoperade över ett hinder. Galoperade över hindret med händerna i luften! Sån häftig känsla! Nu var inte hindret så högt, vill inte börja på så höga höjder, tänker lite mer på säkerhet osv, bäst att börja säkert:)
SJÄLVKLART finns det film och bilder, ska bara försöka ladda ned en låt som inte vill ge med sig...
ha det bäst:)
 
En bild från idag när vi precis ska avsluta öppna.


Skulle vara superkul med en film :D

Svar: Film kommer, men mitt internet vill inte sammarbeta så får se när den kommer!:)
elin eriksson

2012-07-25 // 22:31:40

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback