regnregn och mera regn..

Spöregnade under hela tiden som jag var ute i stallet, ganska mysigt när man ska rida ut men desvärre när man ska ned i sommarhagen för att hämta Rodi.. denna gång tog det inte flera år för att fånga in Rodi, utan det tog flera år för mig att komma över "ler biten" för att ens få tag i honom, fasta i lera och allt vad det va. Sista lerbiten ropade jag på Rodi som glatt ville komma in, han börja gå mot mig så jag slapp gå i ännu mer djuplera och bäst av allt- jag SLAPP jaga han i lera, det hade nog inte slutat lika bra haha!
 
Kände inte för att rida i paddocken i spöregn, så vi red ut en sväng. Red i alla gångarter men han kändes väldigt travtaktig i alla gångarter faktiskt.. ganska konstigt, men det släppte efter ett tag så vi tog raksträckan påvägen hem i trav och det var verkligen en WOW-upplevelse, traven satt klockrent och vilket sväv! Han är så fin när han får till traven riktigt ordentligt, han kan ju det är bara jag som måste lära mig knapparna vilket i första knappen heter DRIVA ;-) Sen bara åkte jag häst påväg hem, skritta hela vägen på hemvägen i spöregn.. Jag har alltid tyckt det är supermysigt att rida ut i spöregnet, ingen aning varför:)
Nu när man kommit hem så tyckte solen det var dax att komma fram...huummm..
 
Dyngblöt Rodi inkommen från hagen:)
 
 
 
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback