Ridning i repgrimma

Inte långt kvar tills jag flyttar så målet med Rodi är att vi ska göra så mycket roligt ihop som möjligt. Så idag blev det träning från marken och ridning i sadel, repgrimma med westerntyglar.

Jag började göra bak- och framdelsvändning samt rygga från båda sidorna. Gjorde det så långt bort från honom så möjligt så jag bara gav han tecken för tex framdelsvändning. Det kan han utan problem. Efter de gick vi igenom show programmet en gång och sedan satt jag upp.

Skrittade runt lite, känner mig så trygg på Rodi och skillnad blev det allt jämfört med som när vi rider med träns. Han börja gå i form och ställa sig helt själv, han tror inland att han är en super duktig dressyrhäst;) gjorde lite halt vilket jag bara behövde "tänka" så stanna han. Red idag i skritt, trav och galopp. Kändes skönt att man inte behövde ta i tyglarna eller nått för att stanna honom direkt från galopp, utan tänkte bara och stanna med sitsen. Eller ja , svårt att förklara men dem blir ju känsligare:) så sjukt kul, och Rodi tycker ju om nästan allt så han var ju positiv hela tiden. Världens läromästare och bästa hästen, utan tvekan!!




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback