utvärdering- Rodi 15/7-12

Nu är jag hemma efter en lång dag, ont i fötterna har man! 
Tänkte jag skulle gör en mer utvärdering av ridningen från idag, nu när jag sitter vid datorn. Tycker det blir lite konstigt när man skriver på mobilen då allt hamnar i en och samma "klunga". Fast man gör mellan rum så blir det inte så...
 
Idag jobbade vi verkligen på, fick den där jätte bra känslan och han var verkligen "med i ledet". Skrittade på som vanligt, red volter där han gick med bakdelen ut, väldigt bra arbetssätt. Sen red vi öppna och sluta i både skritt och tölt, Rodi är så sjukt duktig på det, han gillar övningar man inte tränat så mycket för så det kommer som på nytt igen:) Tölten idag var verkligen klockrent, kände varje steg och varje rörelse sväva fram helt klockrent. Han var dock väldigt mycket på tölthumör så trava visste han inte vad det var. Har då innan tagit ned honom och försökt på nytt till trav, men när vi var i Götarsvik på träning med laget fick jag ett super bra tips utav vår lagledare Tess. När han inte tar traven utan väljer tölten så ska jag inte ta ned honom då han ser det som en "belöning" och som att han inte behöver arbeta, istället ska jag istället omvandla det till att "ska du tölta, då ska du allt få arbeta" så att han inser att det är jobbigt och väljer traven när jag ber om det. Töltade i olika tempon, på volten, 8:t-volt, så han fick jobba. Bad sedan om trav och fick en helt G R Y M trav, det är vår Rodi de- med grymma gångarter! 
 
Sånna här ridpass som vi hade idag, borde vi ha oftare, komma med nyare och roliga övningar samtidigt som vi båda får jobba. Det är nu vi kommer träna stenhårt inför Lag-SM:-) Bästa Rodi♥
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback