A-final imorgon & Ny hjälm:)

Hemma efter en superbra dag, mobilen dog så de där med uppdatering skedde få se... 1 gång;) I T5:an så kändes det helt okej, både jag och Rodi var lite trötta och jag fick driva sjukt mycket för att hålla igång honom, höll på att tappa han flera gånger med som vi säger " He's still going strong!" äkta Rodi, det gick så sjukt bra. Fick bara 5,5 & 5,0:or och ligger nu i ledningen så imorgon blir det våran första A-final. Är så stolt över oss♥

Lite mer detaljerat hur det gick i V5an.
Tölten var helt okej i början, sen kom det ett ekipage bakom och då satt han sig på baken och föll över i galopp, fick smått panik men fick ned han och då vart tölten helt wow. Traven var verkligen jätte fin och skritten också.. sen gjorde jag en väldigt stor miss i galoppen. Blev fel galopp vilket jag absolut INTE såg, helt sjukt, hur kunde jag missa? Var helt 100 på att det var rätt, kollade också men så kan det gå ibland, därför är det tur att ha en häst som märker en ryttares misstag, han bytte galopp själv efter ett tag och jag märkte inte det ens. När han väl bytte så vart det korsgalopp vilket jag inte heller tänkte så mycket på, har nog aldrig ridit på Rodi och det blivit korsgalopp, såg och kände det inte. Men är så otroligt stolt och relativt nöjd, klart vi ska rida V5 igen, man lär sig av sina misstag:) Både jag & Jonna kom till A-final fast inte i samma grenar, och båda ligger etta.

Pappa köpte även en Casco hjälm åt mig som jag skrivit att jag önskat många gånger, vilken snäll pappa jag har, får dock lägga till alla mina betygpengar som jag aldrig han få... för dem gick till hjälmen:) TAAAACK, den ska jag rida i på finalen imorgon!






Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback