Funderar och diskuterar med mig själv;)

Glöm inte att på Söndag kommer jag utse vinnaren utav Veckans Ekipage, meningen var ju att ni skulle rösta men tror dock inte att jag kommer få in så många kommentarer så vi kör det snabbt och enkelt, genom att jag utser:) Lycka till alla, och för er som inte anmält er kan göra det HÄR.

Måste säga att denna vecka har vart otroligt jobbig, skola och allt. Jag har inte haft nån motivation till någonting känns det som, och därför har det blivit ganska korta ridpass och mycket mys med Rodi istället. Rodi har börjat fälla hår, så kommer man ut med svarta ridbyxor är det mest troligt att dem är helt håriga efter man borstat igenom honom. Längtar så otroligt mycket tills sommaren, älskar sommarpäls, så slät och len. Jag tycker om vinterpäls också, då blir dem så fluffiga och gosiga, det är endast den här tiden som jag tänker *suuuck* alltså när våren börjar komma för då fäller dem enorma mängder hår! Fast Rodi har faktiskt inte så mycket vinterpäls, om man jämför med dem flesta islandshästarna:)

Har setat och funderat på vad jag och Rodi ska hitta på imorgon, känner inte för ett ridpass i paddocken faktiskt. Det är så "roligt" för att den högra sidan utav paddocken är fin och sandig, man kan tänka sig att den sidan är stranden medan den vänstra sidan är Atlanten med massa is! Sjukt men sant;) Rider nog ut, fast har ingen aning om några ridvägar så får väl bli längs vägen och se hur långt vi kommer ha ha... Det är bra att vi rider ut, då tränar vi mycket på halt och att han ska lyssna så han inte bara ränner iväg. Rider man på en väg och sedan vänder, då vill han oftast bara springa hem och får jätte bråttom så när man kommer upp i tölt blir det svårare för mig att stanna medan i trav går det mycket lättare, det beror på vilket humör han är på så longerar honom nog först. När man galopperar med Rodi ute så tar han en "språng", han tar i från baken fram till öronspetsen så det känns som han ska sticka men efter kanske några steg så galoperar han som vanligt igen, det är ganska kul när man rider själv men när man rider fler så håller han den takten typ....wrooooom....;)
Vi får se vad vi gör imorgon, någon som har några roliga ridtips i paddock får gärna dela med sig, jag är öppen för förslag!



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback