Måndag- Forsen

Idag var det lektion på Forsen som gällde, vi hade longering och var två och två på en häst. Jag och Tyra- en som praoar här- hade Funi. En skulle longera medans den andra skulle sitta i sadel utan stigbyglar och göra olika övningar, i början var det jätte svårt att hitta balansen men sen gick det bättre. Vi gjorde som sagt massa med övningar, ha händerna på huvudet i trav och blunda samt trava och känna in rätt trav.
Något jag skulle träna på med Rodi är att hoppa upp utan stigbyglar, men kom sedan på att han bli rädd om man gör så. Kanske funkar om man är två, men har försökt förut och han blir jätte rädd så vill inte att han stressar upp sig i "onödan", då stressas han upp sig långt efter också.

Funi hade ganska stor och skumpig trav så det tog ett tag att lära in dem. Ska göra lite övningar så som vi gjorde idag, fast på Rodi och träna balansen. Fast på Rodi så sitter man nästan fastlimmad, och hur bra som helst då han är så svankig;-) Men blir nog annorlunda om jag har sadel och tar bort stigläderna, då kanske det blir lite svårare. Får be Eva longera nån dag:))

Kommer nog ha träningsvärk, har redan de sen jag red Rodi häromdan, så nu blir det väll värre, ha ha.
Glömde nästan skriva... Jag träffade på Carro där nere, hon har praktik där i 10v. tog nog ett tag för henne att inse att det var jag, tills hon vände sig om och tänkte efter ''nämen Heeeej!''. Har saknat henne så sjukt mycket, var faktiskt flera år sedan jag såg henne sist och för er som inte vet vem hon är så är jag hennes gamla elev. Det var hos henne jag började rida, ville inte rida på ridskola så tog privatlektioner och där fick jag rida lilla Thrulle Bulle... åh saknade häst♥ Vi pratade lite och såklart om när jag och T skulle hoppa terräng och flög av x) haha ja...minnen:'))



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback