Mina tankar kring tävling

Det här året hade jag tänkt ta ett kliv större och ta mig ut på lite större tävlingar. Några mindre och någon större. Men jag säger hela tiden att det kommer kännas konstigt att komma dit med Rodi, han känns så gammal medans alla andra kommer dit med topp hästar typ. Alla har sagt att det inte spelar någon roll, och nu har jag har insett att Rodi är en riktig pärla oavsett om han är "gammal", jag vet ju själv vilken fart han har, han är pigg och kry och världens läromästare! Vi kommer sopa alla topp trimmade tävlingshästar på banan;) Nej men det känns ändå skönt för mig att jag får tävla på Rodi, då jag inte är så van men Rodi är det. Han vet hur allt går till och så, då kan jag känna mig lite tryggare och säkrare.

När jag ska tävla Rodi ska jag bara komma med en positiv inställning och bara ha kul, annars tycker jag man inte ska ställa upp. Man vill såklart hamna på en bra placering, men är det verkligen kul att gå in på banan och känna att allt går skit och man är jätte frustrerad, och sedan gå ut ur banan och tänka hur dåligt det gick fast man hamnar på en bra placering? Då vill jag hellre gå in på banan och ha kul, och gå ut ur banan och tänka " fan vad bra vi var, och vi gjorde vårt bästa" även fast man inte fick en bra placering. Jag tror att jag och Rodi kan komma långt med träning, jag vet själv att jag kommer behöva en hel del hjälp på vägen och att jag inte kan klara det själv. Jag vet våra starka och svaga sidor. Men jag ska försöka så gott jag kan, och mer än det går inte.. man gör så bra man kan helt enkelt:) Nu är Rodi i Mina ögon en riktig power puff kille, man måste lära känna honom och rida honom så ska man se vilken energi han har! Han är bäst enligt mig♥

Första gången jag tävlade med islandshäst var förra året på maskeradtävling, då red jag Gordon. Jag var så nervös då jag hade lite "fobi" att folk stod och kollade varje steg och varje rörelse vi red. Vi red ialla fall ut på banan och hade SKIT KUL! Det kändes som en vanligt träning och vi gjorde så gott vi kan, vi kom 1:a och fick högst poäng, jag kommer ihåg hur glad jag var. Det var inte lika läskigt som jag hade trott och hade jag kommit sist hade jag vart lika glad, för jag kände hur bra det gick!
Så detta ska jag tänka på när jag tävlar med Rodi:
- Ha en positiv inställning, även om det går dåligt
- Vara lugn och inte stressa upp varken mig eller Rodi i onödan
- Ha kul!!
Har ni några bra tips man ska tänka på innan man ska in på banan och tävla?



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback