Myggorna börjar träda fram...

Hade gjort några inlägg som jag skulle lägga in under dagen i skolan, men vårat internet i skolan har krashat så dem håller på att fixa det. Men nu är jag iallfall hemma, har ätit och duschat.
Skulle skriva om mina nya schabrak, var precis som jag trodde att mina nya verkar vara för "korta" upptill och åker under framvalvet när man rider. Mätte idag med mitt gråa som jag red idag, och ett utav mina nya, var precis som jag trodde. Men sedan mätte jag Rodis bruna schabrak - som är ett allruond- med ett utav mina nya och dem var nästan större? Hmm.. får forska lite mer om det där, antingen är jag blind eller riktigt dum ha ha;)
Tog in en lerig, smutsig och lerig häst idag, så han fick lite extra puts men suckade igen när jag såg öronen, full i skit. Fick dock bort det mesta, han tyckte inte om när jag försökte få bort allt men ska man va fin får man lida pin.
Vi red i paddocken idag, skrittade fram länge och lade till lite volter, serpentiner, skänkelvikningar, ryggning, 8-volt osv. Sedan i trav ungefär samma sak. Vi tog någon galopp också vilket han tyckte var super kul, men vi fokuserade mest på skritt och trav idag. Ungefär 30 minuter red vi idag, det var ganska lagom eftersom det är så varmt nu och sen gick det så bra:) När det går som allra bäst, och när man är nöjd så börjar jag pallra mig upp mot stallet.
Sommarskorna åkte på idag, var nog skönt att få bort broddarna för Rodi. När jag tagit in honom och han fått mat, så borstade jag Dimma och gick en prommis. Fattar inte hur leran kan sitta som super lim på hästarna, jätte irriterande när man vill ha en fin och ren häst. Stod och "skrubba" på både Rodi och Dimma men tro ni inte att det satt fast lite här och var ändå? När vi kom tillbaka till gården så skulle hon trava lite i rundkorallen, I vänster fram var verkligen inte bra, såg nästan lite läskigt ut så jag ringde till Eva som fick komma ned. Hon trodde att man kanske kunde "värma" bort det, men hon var verkligen inte ren så det blir bara promenader härdanefter. Men lika mysigt det å, då får hon röra på sig lite:)
Imorgon ska Pia rida Rodi, och jag ska ut på Torsdag, skönt att han blir riden när jag inte är där imorgon, han behöver lite extra motion. Han får vila på Fredag sedan blir han nog riden på Lördag eller Söndag igen:)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback