Ny dag= nya tag

Ny dag, nya tag.
Idag blir det att åka ut till underbara Rodi, hade tänkt rida i paddocken. Jobba mycket i skritt, göra serpentiner, volter osv. Sen i traven blir det att inte få honom som en "banan" när vi ska rida på en volt, det blir att han liksom svänger ut mer och mer. Förra gången tyckte jag det gick jätte bra på det sättet jag gjorde, jag ramande in honom och hade honom lite rakställd så han inte skulle titta inåt. Blir kanske någon enstaka galopp, beror på hur mjukt det är. Sedan går vi ut på vägen och tar en tölt:-) Ska kanske rida Jonnas häst Dimma idag också, ska bli spännande men är lite nervös. Var länge sen jag satt på en sån ung häst, och Dimma är så liten också. Men det kommer nog gå jätte bra, får bara tänka på det bästa:)
Hade tänkt tagit nya ridbilder på mig och Rodi idag, med ett utav hans nya schabrak, men vädret verkar tycka tvärtom.
Ha det bra!



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback