Ny hjälm & Ridstövlar- läsares hjälp?:)

Hade tänkt åka på ridläger i sommar, men har velat fram och tillbaka. Nu har jag insett att det troligtvis inte kommer bli något i år, då jag behöver både nya ridstövlar och ridhjälm.
Mina ridstövlar har jag knappt haft ett år och dem är redan hur fula som helst, smuts som inte går bort och dem har sjunkit ned jätte mycket så nu är dem förkorta. Det "medlet" som jag smörjer in skorna med passar tydligen inte då det sitter kvar i veckor och skorna blir bara kladdiga och hala, ja ni hör ju själva hur det låter?
Nu kikar jag på lite nya stövlar, denna gång ska jag tänka igenom ordentligen.

Vad som gäller hjälmen, har haft den ett tag nu och jag älskar den. Den har satt på mitt huvud i både gott och ont, vart med om alla sorters äventyr! Dock har den nu fått sig några smällar och jag har upptäckt sprickor, haha ja, jag har ramlat av är dem största orsakerna. Men min syster lyckades faktiskt sätta sig på hjälmen, tror ni det knaka eller tror ni att det knaka? haha!
Nu behöver jag er läsares hjälp -har ni några tips på snygga Ridstövlar samt en hjälm som passar en islandsryttare?

Dessa har jag kikat på lite från Hööks, dem ser väldigt snygga samt bekväma ut. Någon som har dessa och kan berätta lite om dem?


» Linda

Använder du denna blogg nu också?



Sv: Jo visst det finns tusen saker att göra för att få fina bilder men jag ville enbart tipsa om zoomen eftersom många zoomar ut för att få med hela objektet vilket jag tycker tar bort så mycket känsla :)



Ja det är jag som tagit den, den är inzoomad :) foto är ett stort intresse och jag har länge velat ha ett bättre objektiv, men eftersom mitt lilla hästkräk har behandlats i snart ett års tid har man inte råd :(

2012-03-01 // 20:58:34

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback