Såhär ser en vanlig dag ut i stallet

Tidsinställt inlägg, så nu borde jag vara ute i stallet om inlägget kommit upp:)
När jag kommer ut till stallet går jag inte efter något speciellt "schema" utan jag gör det som behövs, låter allt gå på räls. Gör dem vanliga sysslorna
Har Rodi stått inne under natten så mockar jag, fyller på med spån om det behövs. Gör krubban. Gör rent hinkar och sopar, sen packar jag hans kvälls hösilage.
Efter det så hämtar jag in Rodi och rider. Jag rider ut eller i paddocken, är lite olika. När jag ridit klart så får han ha på sig täcke om han är jätte svettig och det är lite kallare ute, men är det som idag får han gå utan då det är så varmt:) Sen får han sin efterlängtade mat och så släpps han ut i hagen igen. Ja, så ser en vanlig dag ut för mig och Rodi, men det händer ju massvis emellan där också.

Det tar inte så långt tid, speciellt eftersom det bara är en häst. Men jag är så petig med allt, så jag har alltid något att göra tex göra fint bland hand täcken, vika om osv. Göra snyggt i sadelkammaren, borsta schabrak. Man hittar alltid något i stallet. När man bara har hand om en häst, så får man extra mycket tid till att putsa på hästen, göra fint bland hans grejer och sånt, det kan vara ganska skönt. Men på helger så skulle det vara kul med en till häst så man kan vara ute i stallet hela dagen i flera flera timmar och rida samt pyssla!:) Jag går oftast inte efter någon speciell planering när jag ska rida heller, utan när jag sitter upp utanför stallet och jag hade tänkt rida i paddocken, så kanske jag rider ut i stället... jag gör det som jag känner för i min egna takt. Har aldrig bråttom haha! Jag är jätte lugn och bara låter att flyta på;)

Det är dessa saker som jag pysslar med i stallet, sen får jag ju inte glömma att jag fotar en hel del vid fint väder. Och så gosar jag med katterna, om hundarna Lera och Loisan är ute brukar jag busa och gosa en hel del med dem också;) Annars gör jag inte så mycket mer i stallet, gör dem vanliga sakerna typ.




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback