stallet hela dagen.

Har varit ute i stallet från 11 på fm. till 7 på kvällen, är fortfarande fylld av energi:) Red Rodi, fört red vi ut och sedan lite i paddocken. Fanny red Loki men det gick lite för fort och hon hade åkt av honom också, så jag frågade Lars om jag fick prova honom. Han var så rolig att rida, mycket energi i honom och det gäller att vara lugn, lätt på handen och absolut inte spänd, riktigt roligt:) Märkte att han var 5-g också, inte ofta jag gör det men lär mig mer om passen hela tiden.
Rodi var hur trött som helst idag, måste vara jobbigt att vara häst just nu. Men är så stolt över hans insats, vi red med sadel men i slutet fick han ridas barbacka vilket han tycker är sååå himla roligt!
Sedan hämtade jag Dimma, borstade henne och så gick vi en promenad, var nyttigt för både mig och henne... skönt att rensa tankarna. Ibland måste jag bara få vara själv, rensa tankarna och umgås med hästarna, är nog lite en ensamvarg.. men arbetar bäst självständigt.
Dimma var också lite slö idag, lilla damen.
Fanny filmade ute på vägen när jag och Rodi rider ökad tölt, sitter och kollar på filmerna om och om igen. Har aldrig sett hans stora steg från sidan lixom, har ju setat på ryggen och känt mig så glad:)
Så nu ska jag knåpa ihop filmen!



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback