Tips önskas.

Jag verkar vara den enda som går omkring med min sjukt sköna, och trogna vinterskor/ kängor till stallet.  Haha vill gå i dem så länge jag bara kan, älskar dem älskar älskar älskar dem! Mina stallskor som jag har till nästan alla årstider utom vintern då, är typ försmå och inte alls sköna att gå i längre. Dem va bra så länge dem varade, men snart är det dax för nya känner jag.
Nu är det så att jag även behöver er läsares hjälp. Är det någon som har ett bra förslag på smörjningsmedel/annat som är BRA och funkar bra, samt verkligen tar bort smuts lätt från Ridläderstövlar. Jag har ett par stövlar från Hööks, smutsen går inte bort när jag smörjer dem och allt blir bara "fel." Jätte irriterande! Man vill ju få ridstövlarna rena och blanka, men som det ser ut nu behövs det nya eftersom att det jag smörjer med inte verkar funka, or what. Ha ha, ja, jag är väldigt irriterad!
Ska ju Ev. tävla snart, då kan man ju inte gå med smutsiga ridstövlar, det skulle jag aldrig göra. Och eftersom jag ska handla tävlingskläder för över tusen spänn nästa vecka är det ganska ologiskt att hinna köpa ridstövlar.... pengarpengarpengar... Vet att det stå skötselråd på Hööks men det är inte till så stor hjälp;)

Så har DU/NI något bra smörjnings medel till läderstövlar?



Jag använder ÖoB:s lädertvål.. Funkar super för mig.. :)

2012-03-18 // 13:02:44

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback