Uteritt med Gordon på Forsen

Hemma från ridlektionen på Forsen, idag blev det uteritt och jag fick bästa Gordon. Har haft han alla gånger utom förra för då hade jag Atli:) När vi red så tränade vi på våran sits och hållning, därför gav F oss en varsin pinne som vi skulle ha i händerna rakt över när vi red. Gordon var väldigt stark vissa gånger tex i tölten, då coacha F mig lite och jag fick verkligen vara bestämd med förhållande och ta tillbaka honom. Sen lyssnade han väldigt bra, men hängde sig lite på bettet då och då.
Det jag fått i läxa att träna på eller ja, mer tänka på, är att titta rakt fram när jag rider. Jag kollar nästan alltid åt sidan och typ kollar på hästen ben, eller nått... har det som en vanesak sen jag red storhäst, konstigt att jag fortfarande gör det, har inte tänkt på det förrän F sa det idag. Kanske för att kolla hur hästen går?, haha jag har faktiskt ingen aning varför jag gör så x)

Pratade med Jonna idag, och jag ska förhoppningsvis få prova rida Dimma när hon kommer hem, eller ja isåfall på Lördag för drar nog till Västerås på Fredag. Så wiiiie, längtar jätte mycket. Dimma är sååå liten och tuff brud, men kan bara säga en sak... Rodi Är och kommer Alltid vara den bästa i mina ögon, och den jag Alltid kommer prioritera i första hand. Han är den där lilla gentlemannen man inte kan motstå♥

Har inte så mycket mer att skriva, så ha det bra!



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback