Rodi & Birre

Hunnit med en hel del i stallet idag, lillasyster följde med och red Rodi lite. Idag tyckte nog Rodi att jag va lite snål, kom med knäckemacka i handen, han ville absolut inte komma in. Gick in och hämta en hink, bröt brödet i bitar och då passade det hur bra som helst tyckte han;) Tok häst! När vi kom ned till paddocken så red en till från stallet där, så Rodi vart lite överpigg när de andre hästen fick springa och inte han. Ledde Fia och Rodi då, och sedan när dem andra gått upp så skritta hon själv på honom. Han var fortfarande full av energi, så jag sprang brevid när hon tölta och trava. Rodi var dock inte på trav humör idag, så han bara tölta och tölta... Sedan red jag honom lite, då fick han göra av med lite energi. Han töltade på riktigt bra idag, och jag tyckte jag drev på bra. Rodi lyssnade jätte bra och var så gó som alltid:)
Efter vi tagit in Rodi, han fått mat och sånt så tog jag in Birre. Det är andra gången jag sitter på honom, och jag kände en stor skillnad från första gången jag red honom. Idag red jag barbacka, han kom in i trav utan nå pass och  provade även att tölta på en långsida. Först kom han in i grisepass typ, sen vart det riktig tölt och han höll det ett väldigt kort tag sen föll han in i passen igen, jag nöjde mig där. Väldigt bra gjort utav honom! Jag tog även nån galopp, och han var mycket lättare att fatta galopp på, kom in i det nästan direkt. Ja, riktigt duktig var båda pållarna!:)
Jag och Rodi tränade lite på "puss" idag, vi gjorde en liten film vi ska dela med oss utav så snart den laddat klart.



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback