Svar på kommentar

Jag fick en anonym fråga om vilket gymnasium jag sökt in till och att jag skulle skriva lite om det, så skriver ett inlägg om det:). - Skriv gärna era namn samt blogg när ni kommenterar så jag kan svara tillbaka!- .

Just nu har vi då sökt det premiliära valet, då sökte jag Wången som första och Dille andra. Sedan sökte jag till många fler naturbruk och ridgymn. men det är bara "säkerhets val". Varför jag vill gå på Wången är för att det är bla. islandsprofil och jag känner många från Fagersta samt västmanland som tillbringat sin gymnasietid där. Från dem personerna har jag mestadels bara hört positivt om skolan och allt låter så sjukt bra, både de jag hört och läst på hemsidan. Både Elin- som äger Rodi- och Jonna- hennes syster- har gått på Wången och Jonna går andra året där nu, dem har berättat för mig hur det är och jag hoppas verkligen att jag kommer in! Låter som en skola för mig, det som även är bra att dem har så små "grupper" i varje klass och har jätte bra tränare som även min ridlärare sagt mycket gott om.

Jag skulle jätte gärna vilja åka upp och kolla på både Wången och Dille, kolla hur allt ser ut och se hur elever jobbar osv på varje ställe. Men har tyvärr inte den möjligheten just nu.
Jag har aldrig känt mig så säker på vad jag vill förrän nu då jag känner mig jätte säker, att börja gymnasiet är ändå ett stort val, beslut och ett steg in i vuxenlivet. Om jag kommer in -gäller både wången och dille- så kommer jag flytta långt ifrån min familj, vänner och släktingar, jag kommer få lära mig ta eget ansvar för saker och ting som mina föräldrar alltid gör här hemma. Dvs allt det här med städning, tvätt, och ja... ni vet, allt som jag tycker mindre om;)
Wångens mat verkar hur bra som helst, och allt ser så fint ut.

Att börja på Wången skulle göra mig glad & nervös, ganska jobbigt att komma till ett ställe och inte känna en kotte;) Men ändå kul att lära känna nytt folk, och utveckla sig mer. Kan säga att jag tänker dygnet runt på det värsta "tänk om jag inte kommer in osv" och på hur det kommer bli om jag kommer in, ja ni vet jag tänker på allt som har med gymnasiet att göra. Men just nu i denna stund tänker jag nog en smula mer på skolan här hemma, framför allt på BETYGEN, är så rädd att jag ska få ig i något och sabba allt, därför kör jag stenhårt och undrar om det kommer räcka till. Vi får hoppas på det bästa, hoppas du som kommenterat fått ett vettigt svar, annars får du kommentera igen... men denna gång med namn, tack;)

Någon mer som sökt till Wången eller Dille?



Åh så roligt med hästgymnasium! Det hade jag gärna gått, fast jag hittade ju frilufts som passar mig lika bra som dille & wången :)

2012-03-14 // 23:24:43
» moa

Jag har också sökt Wången! ^^

2012-05-20 // 23:20:01

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback