Vi kommer sova gott efter denna dag!

Kommer sova gott efter denna dag.
Började dagen med att vi fick skjuts av Fannys morfar ut till Norberg, där skulle hon kolla på en häst som hon ev ska bli medryttare på. Vi hade min cykel med så vi kunde cykla till Karsbo efter det, vilket är typ 1 km eller nått. Vi skjutsade varandra med all packning, haha måste sett roligt ut. Vi var helt slut när vi kom fram typ.
Tog in och red Rodi i paddocken i trav, skritt och även någon galopp. Han var ganska trött idag, och det är ju så himla varmt ute!! Sen tog Jonna min cykel och hängde på oss ned till vägen, jag ville att hon skulle se när vi töltade. Hon gav oss lite tips samtidigt:)
Kändes så härligt när man slipper gå i all lera och hämta Rodi, han kommer till grinden så slipper bli smutsig;)
Sen red jag Dimma, tittade först när Jonna skrittade. Hon såg jätte pigg och glad ut, dem sa att hon var väldigt mycket häst och det både såg och kände man. Sen skrittade jag på henne lite, var inte spänd eller så utan kände mig ganska lugn och avslappnad. Jag brukar ju bli lite spänd och super nervös när jag rider någon ny häst. Sen skulle vi trava för att se hur hon gick, hon hade tydligen markerat igår (?). Det gick jätte fort i början och jag vågade inte riktigt ta tag i henne, men när Jonna pratat med mig så vågade jag ta tag i henne så hon inte skulle galopera eller springa på för fort. Det blir väl sådär när man rider andra hästar, man är rädd att ta tag i dem, eller ja- så känner iaf jag i början. Jag tyckte Dimma var rolig, sprallig och arbetsvillig häst, var jätte spännande!

Har gjort massvis i stallet idag, så härligt i det underbara vädret, man får sån energi:)




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback